måndag 7 maj 2012

v.33 och TUL

Idag var det dags för tillväxtultraljud på lillskruttan och allt såg bra ut, hon väger ni 1800 g och har växt som hon ska. Moderkakan hade växt och flyttat sig så den inte längre ligger i vägen för "utpassagen" =)
Så jag kan med största sannolikhet föda vaginalt vilket jag helst av allt vill prova på åtminstone en gång=)

Däremot kunde inte barnmorskan som var en "han" mäta hjärtljuden då hon rörde på sig precis hela tiden, ändå försökte han säkert i tjugo minuter enbart med det=)

Så skönt att se att allt stod rätt till! Nu längtar jag som en galning och önskar tiden kunde gå snabbare.....

I övigt har helgen inneburit mycket sorg i form av begravning och fler sorgliga besked hos vänner och bekanta som förlorat sina närmaste. Det gör så ont när man vet sorgen som blir så överväldigande och själv kan man inte göra något alls..... annat än att finnas till!

Så rå om varandra och var rädd om de ni har nära...:!!

Kramar

4 kommentarer:

  1. Skönt att allt såg bra ut! Känner igen det där med att när man fått se fostret igen så längtar man bara ännu mer.

    SvaraRadera
  2. Härligt att allt var fint med lilltösen. Perfekt att moderkakan hade tagit och flyttat uppöver ;)

    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Åh så bra att moderkakan flyttat på sig! :) Jag hoppas på samma besked nästa vecka... Sköt om dig! Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att höra att moderkakan flyttade sig och du kan med stor sannolikhet föda vaginalt.
    Jag har också en föreliggande moderkaka. De sa att jag får förberedda mig för kejsarsnitt, men även kan hända att moderkakan flyttar på sig, fast chansen är liten. Så det är skönt att höra att det kan hända, eftersom jag skulle gärna föda vaginalt.
    Fortsatt lycka till!

    SvaraRadera