söndag 12 december 2010

3:e Advent

Helt otroligt vad dagarna rullar på!!!
Det är redan tredje advent och än är det massor kvar att göra innan jul.
Vi har haft en oerhört lugn helg i Umeå då vi mest bara slappat och försökt koppla bort julstress, nu är ju inte jag sån som tycker julen är jobbig men det gäller ju att lära sig slappna av iaf:)

Jag testar med ägglossningsstickor nu för att hålla lite koll på när den sista infaller innan det är dags för sprayerna. Vi kan ju lika gärna fösöka ännu en gång fastän det hittills inte blivit nåt på 2 1/2 år...

Ni som gjort IVF; har ni ätit folsyra-tabletter innan ni börjat med sprayerna?

Nu är vi snart hemma och ska njuta kvällen och insupa 3:e adventskänslan.

Missa inte luciamorgon imorn kl 07.00 med Sanna,Shirley och Sonja!!

Kram

5 kommentarer:

  1. Jag har ätit Mitt val från apoteket under alla år vi har försökt. Så jag åt det ganska länge innan:) Inte så bra det heller när man läst tidningarna, men alla kan ju inte planera när de ska bli gravida:(
    Om jag inte minns helt fel så stog det på papprena från kliniken att man skulle börja äta folsyra vid spraystart.

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen det blir er tur snart. Kärlek.

    SvaraRadera
  3. Klart ni ska försök själva så länge - man vet aldrig!

    Jag har ätit folsyra hela tiden, när vi var på läkarbesöket och planerade IVF-t så sa de att jag helst skulle börja med folsyra direkt, redan några veckor innan spraystart.

    Kram
    Nenne http://ivfresan.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  4. Under de två behandlingar jag gjort så har jag börjat med folsyra i samband med spraystart. Jag åt det även när vi försökte på naturlig väg.
    Anna (När 1+1 blir 3)

    SvaraRadera
  5. Jag har inte kommit så långt som till IVF, men jag försöker ju få barn och jag har ätit folsyra ett tag. :)

    SvaraRadera