lördag 4 december 2010

Välkommen!

Då var vi igång och denna blogg blir främst ett forum för mig där jag kan skriva av mig alla upplevelser och känslor kring vår resa mot en graviditet. Vi har längtat sååå länge och tårar har ofta avlöst sorgen i att aldrig lyckas få ett + på stickan som jag har kommit att avsky.

Vi har efter två besök på en ny mottagning konstaterat att mitt lite för höga sköldkörtelvärde och älsklingens lite för slöa fart på sina simmare påverkar våra chanser att vli gravida på naturlig väg.
Vi har därför fått remiss för att genomföra vår första IVF-behandling, något vi har mottagit med skräckblandad förtjusning. Visst känns det fantastiskt att få möjligheten efter dessa år av frustration och samtidigt rädslan för att det inte ska bli något alls eftersom chanserna är så små.

Vi är dock rätt så unga och allt ser hittills bra ut men vi får se. Nu inväntar jag mens för att kunna räkna ut när det är dags för nässpray att intagas. Sedan blir det sprutor för hela slanten innan det är dags för äggplock v.7 i februari 2011.

Puss och kram på er!

2 kommentarer:

  1. Kul med ännu en blogg om längtan och vägen till ett barn! Är själv 27år och gravid md hjälp av IVF efter över tre års längtan och kämpande efter barn.

    SvaraRadera