söndag 5 februari 2012

Någonstans under täcket

finns jag och försöker frenetiskt att brotta ner oron och ångesten som vill ta över hela mig.
Försöker att vara glad och positiv på jobbet, försöker att le varje gång någon av mina närmaste vill klappa försiktigt på bulan på magen.
Försöker intala mig själv att allt kommer att se bra ut på onsdagens rutinultraljud trots att jag inte tycker jag känner rörelser speciellt. Men oron gnager nästan hål i mig, varför skulle vi lyckas nu? Vi är så vana vid att det alltid är något som brukar gå åt pipan, hur mycket vi än försöker att hålla uppe modet.

Det gör mig riktigt förbannad på mig själv, ibland lyckas jag rycka upp mig, ibland bränner tårarna bakom ögonlocken. Det kanske låter sjukt och vissa kanske också blir ärligt förbannade över att jag inte njuuter och är glad över graviditeten, ååh om ni bara visste hur mycket jag längtar och hur glad jag är över att vi lyckats tillammans, han och jag.

Så förlåt om det inte blivit så roliga inlägg på ett tag, jag återkommer efter onsdag med förhoppningsvis bra nyheter som sen kan få mig att äntligen börjar njuta.
Njuta av vår älskade solglimt.

Puss och kram

7 kommentarer:

  1. åh, vännen. oron är jobbig å hemsk. jag önskar av hela mitt hjärta att du kan släppa lite av den efter onsdagens ul. finns här om du behöver mig, när du vill.

    stor, varm kram <3

    SvaraRadera
  2. Usch så jobbigt att vara så orolig men jag känner igen tankarna.. ALLT kommer att gå bra, och på onsdag kommer att ni få se ett fint litet pyre!! <3

    [Och apropå nåt helt annat - jätte fin ny bloggbakgrund.. en tapet som jag har kollat på fleeera gånger o som jag gärna skulle vilja förgylla hemmet med].

    SvaraRadera
  3. Ååå, vet så väl hur det känns!! Du behöver inte vara orolig för att du inte känner några starka rörelser men jag vet så väl hur lätt det är att fantasin skenar iväg och man föreställer sig det värsta :( Håll ut till onsdag får du andas ut sen :)

    Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Skickar en stor kram och ser fram emot att höra allt om ultraljudet imorgon! Klart att det kommer att gå bra. :) Men jag förstår oron... Är själv också väldigt nervös och då har vi ju 5 v kvar till det är dags... Kram igen!

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni!!! Det värmer!!! Känns skönt att veta att ni hjälper mig med hållna tummar!!

    Kramar tillbaka och håller tummar tillsammans med er FÖR er med...

    kramar

    SvaraRadera