torsdag 10 oktober 2013

Det drar ihop sig...

Ultraljudet i tisdags såg väldigt bra ut och blodproverna visade att värdena ligger som de ska. Dags för blodprov igen idag och ultraljud imorgon för att se vilken dag vi drar ner till Falun.

Känner mig dum och falsk som inte berättar hela sanningen för mina kollegor och närmaste vänner och familj , då vi var så öppna med det sist, men allt runt i kring med mitt stress-jobb och det faktum att min lillebror och två av mina närmade vänner får barn i början på nästa år, gör att jag inte vill uppmärksamma detta. Jag vet hur mycket det kommer att krävas mycket vilja för att acceptera ett minus och att det dröjer till nästa försök. Det är vad som kommer att bli värst.

Jag är nog rätt korkad som inte orkar lägga ner mer energi, jag har inte hunnit göra akupunktur som jag gjorde sist, dricker säkert två koppar kaffe om dagen ( jämfört med noll sist) och har ingen aning om huruvida jag kommer att ha tid för vila efter återföring.
Nån som känner igen sig eller är alla lika duktiga även inför syskon ??:)

Dag två med orgalutran igår, den sprutan är INTE rolig!!!!! 

Kram på er

5 kommentarer:

  1. Håller tummarna för många fina ägg! Känner igen mig precis i tankarna kring kaffe, akupunktur mm mm. Jag ORKAR helt enkelt inte nåt sånt. Inte nu och än i alla fall. Jag försöker så smått att dra ner på kaffet, men det går väl sådär... Jag är nöjd om jag kommer ihåg folsyran. ;) Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att man inte är ensam!!!! Tack för omtanken :)kramar

    SvaraRadera
  3. Inte är du ensam. Här är en till som är likadan. Inför det FET som gav vår dotter slutade jag med socker, vete och mjölkprodukter ca två månader innan återförandet. (Ska tydligen vara bra för endometrios) Kaffet rök kanske tre mån innan.

    Och nu då.... ganska precis en månad kvar innan jag kör sprutan i magen igen.... Jag äter allt och mular godis. WTF liksom??? Varför gör jag det? Varje dag tänker jag att, nä nu, imorgon skärper jag mig.....

    SvaraRadera