söndag 6 oktober 2013

Tillbaka?

Ja men hej igen...
Jag vet egentligen inte om det är dags att återuppta bloggen, men de tär i alla fall dags att återuppta IVF:en. Trots att många i vår närhet säkerligen tycker att vi är knäppa om vi skulle berätta.
För denna gång gör vi inte det, endast chefen och våra föräldrar som vet. Vi orkar inte ta några diskussioner kring varför vi har så bråttom eller hur det går med eventuella sprutor och äggplock.
Denna gång är det bara vi.
Jag älskling och finaste solglimten. Jo hon är ju liksom med på tåget hon med även om hon inte finns med i behandlingarna=) Den delen av våra liv som gör livet värt att leva. Vår älskade lillefis som vi inget annat vill än skaffa ett syskon till.

Och även om det hela är stort och ofattbart har jag aldrig varit så inställd att det inte kommer att gå.
Jag har på något sätt räknat med minst 3 försök då det tog 3 sist, alltså att det inte kommer att gå lättare denna gång. Snarare sämre. Som TF sa när vi var där för uppföljning i augusti, du är ju två år äldre nu och även om du inte är i någon hög ålder så är det ju en del procents mindre chans.
mmm.... just det.
Gode Gud låt det fungera en gång till.

Så nu kära ni, vet jag inte hur jag ska göra med bloggen, det krävs en funderare.
Sprutdag 4 med menopur.

Hejja mig.

8 kommentarer:

  1. Tror du inte att det kan bli lite enklare när kroppen varit gravid en gång redan? Jag försöker iaf intala mig det! Får jag fråga hur gammal du är? Jag närmar mig min 33 och vår ivf-läkare tyckte inte att min ålder skulle spela så stor roll. (Då ska du veta hur mycket ja nojjat mig över mina år....)

    Hur som, kul att du är tillbaka! =)=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh man hoppas ju på det men vem vet? Fyllde 30 i våras och visst de säger ju att åldern inte ska spela nån roll ännu, var bara han som sa det och det kändes som att vi kanske inte skulle vänta om det nu krävs några försök... Vi kommer ju måsta spara till varje enskilt försök eftersom vi ff är föräldralediga tills efter jul en av oss så då vet vi ju att det kan ta tid mellan försöken. Härligt att det finns några att följa i syskonförsöken=)

      Radera
  2. Ja, heja dig!!
    Jag håller också på med syskonförsök så du är sååå välkommen tillbaka. Kul med fler som håller på.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lycka till och massa kramar!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  4. Åh så spännande, jag får rysningar! Håller tummarna stenhårt för att ni snart får en liten miniglimt! (Ps... Vi kör igång med FET i november är planen...)

    SvaraRadera
  5. Låter spännande!!! Håller tummar och tår för er med=)

    SvaraRadera