tisdag 10 maj 2011

Solsting=)

Jag tror jag fick solsting redan i fredags när solen behagade att titta fram....insåg att jag inte skrivit på nästan en vecka...skäms på mig, men det har varit knökfullt med planering inför bröllopet, många släktingar och vänner som varit på besök osv.

Så tiden har helt enkelt inte räckt till och det har inte heller hänt så mycket=)
Jag har tokshoppat känns det som varje dag, men inga kläder och sånt som jag borde köpa inför sommaren utan bara massa småpyssel inför den stora dagen...ska fota lite vad jag gör så ni får se=)

Läser dock era bloggar måste erkänna att jag ofta gör det på vägen till och från jobbet när älsklingen kör och jag bara kan mysa ner mig med era ord. Det är ett bra sätt att börja och sluta arbetsdagen!

Skolan jag arbetar på ska åter igen skära ner på personal vilket innebär att jag som har 1 månad kvar till inlasning i juli och därför inte har fast tjänst än kommer att ryka. Det innebär också att två till försvinner som har fasta tjänster så det blir till att söka nytt jobb...igen.

Suck!
Men så är det att jobba inom skolvärlden, det positiva är att älsklingen nog får ett nytt jobb innan hösten som är bättre och ger mer pengar för det jobb han gör så allt lär väl ordna sig, det brukar göra det!

Nu ska vi först och främst folkusera på bröllopet, och jag lovar att uppdatera lite bättre nu inför...
Jag hoppas ni njuter av sommaren! Jag njöt till och med i söndags när jag skurade altanräckena=)

Kraaaam till er i solen!

3 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka! Mindre kul att du måste söka nytt jobb. :/

    Bild på bordet i sin helhet kommer i sinom tid. Lovar! :)
    Jaså? Det lät som en intressant bok! Tack för tipset. Ska kolla in det nästa gång jag är på rusta. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det härligt väder.

    Tråkigt med jobbet! Hoppas att du hittar något nytt snart.

    SvaraRadera
  3. Men vad tråkigt med din tjänst. Jag förstår att det känns surt när du är så nära att bli inlasad. Hoppas att det ordnar sig på bästa sätt. Jag hör till dom som tror att det är bra att få miljöombyten då och då. Nu har du chansen att snubbla över ett drömjobb! Jag håller tummarna för din blivande mans nya jobb. :-)

    SvaraRadera