måndag 30 maj 2011

Solvärme igen!

Är så otroligt härligt att känna solstrålarna värma ansiktet igen, även om det blåser som attan så känns det lite som att livet kommer tillbaka till en...

Dessutom säger jag välkommen till Signs of life som ny följare! Ska bli roligt att följa dig med=)

Hade en skön helg trots tokregn ute, vi hann hämta igen oss ordentligt efter förra helgens otroliga bröllopsfest, ett fantastiskt minne för livet och det är ofattbart att Han numera är min fina man som jag tänker leva hela livet med. Det tar tid att smälta en sån fest som vi hade och det är härligt att kika på diverse kort som alla nära och kära har knäppt, kanske kommer något kort här på bloggen, men jag vill gärna hålla den lite privat än så länge.

Var i lördags till goda vänner och åt middag samt kikade på fotboll, mina två tjejkompisar känner till hela vår historia liksom alla våra nära vänner men dessa två är mer insatt då båda fått hjälp för att få sina första barn. Dock har ingen av dem gjort IVF, men båda har ändå ätit mediciner och känner till hela processen. Dessutom försöker en av dem nu att få ett andra barn, vilket är svårt och de har nu fått en gammal dos med pergotime av mig, eftersom vi inte ha någon användning av dem!

Det är otroligt befriande att kunna prata om behandlingar och annat, det enda jag än inte känner mig bekväm med att prata om är hur vi gör om inget försök lyckas om vi ska adoptera eller iallafall ställa oss i kö. Det känns inte aktuellt just nu, vi är precis inne på vårt andra försök (eller egentligen första) och jag vill betala 3 egna innan jag ens börjar fundera på andra alternativ.

Nu ikväll blir det kvällsmöte på jobbet, har även tisdag och onsdag kväll inbokade med annat så denna veckan visslar nog bara förbi!!!

Just det var ju på anställningsintervju idag med för en friskola i stan, kändes jättebra men kan ju ändå ha gått sådär.... så vi får se om de tycker att jag är något att satsa på, får svar senast mitten på nästa vecka.

Puss på er!

4 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att solen är tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Visst var det skönt ikväll. Jag spelade en korpen fotbollsmatch och det var alldeles för varmt för det... :)

    Å så vet jag inte om jag har grattat dig till att numer vara fru, så GRATTIS FRUN! Kram Kix

    SvaraRadera
  3. Grattis [igen] till giftemålet! :]
    Och kul med jobbintervju, hoppas det går vägen!!

    kram!

    SvaraRadera
  4. Vad spännande med jobbintervjun. Hoppas att de hör av sig snabbt. Lycka till!

    SvaraRadera