söndag 15 januari 2012

Ljuva snö!

Älskar att snön faller tyst och ger oss lite vinter innan våren tågar in, har en känsla av att denna vår kommer att rusa iväg!

I helgen skulle jag ha varit barnvakt men magsjuka hos dem ställde till det. Utan planer styrde vi kosan mot stora köpcentrat och den största barnbutiken där de i januari har kampanj som innebär att vid köp av valfri barnvagn får man ett babyskydd på köpet . Man betalar en tusenlapp i handpenning och får vagnen när man vill (i vårt fall juni) dessutom kan man pynta in pengar när man vill fram tills dess vilket gör att man inte behöver pynta upp med allt då. Vi vet ju vilken modell vi vill ha och blev säkrare igår + att vi får åkpåse och sittdelsskydd med på köpet till vår modell. En overklig känsla att titta ut barnvagn men glad att jag var modig nog att göra det!!!

Idag v.16 (15+5) längtar som en tok till 8:e februari......

Nu blir det american brunch med syster och sambo!!!!!

Puss


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Å, vad roligt med vagn! Vilken sort blev det, skulle vara bra med lite tips? :) Vi har inte kommit iväg o kollat än. Har också hört den reklamen på radio men vi skulle ändå få låna ett babyskydd så vi får se om vi kommer iväg innan erbjudandet är slut...

    Gött med brunch!

    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Det blir en Brio Happy combi med hårdlift, vi vill ha en smidig vagn som ändå känns stabil (jag är inget för trehjulingarna) vi bor ju lite avigt så vi vill känna att vi har en stabil vagn som ännu inte känns så jäkla otymplig (vilket vi tyckte att emmaljunga var i jämförelse) Dessutom är ju jag och sambon ganska långa båda två och med brio kommer barnet mycket högre upp i både sittdel och liggdel jämfört med tex emmaljunga då de ligger väldigt lågt. Sen ville vi ha en vagn där barnet är vänt mot oss även fast vi byter till sittdel ( med urban jungle går tex inte det), jag vill själv kunna välja när jag vill vända dem mot omvärlden=) Mycket utifrån våra synpunkter kanske helt ointressant men så tänkte vi!

    Kram=)

    Men det är en djungel, viktigt att prova att lasta i och ur bilen med=)

    SvaraRadera
  3. Vi har också varit där och kikat, klämt och känt. Men jag kommer aldrig att kunna bestämma mig innan sista januari! =)Kram/A-K

    SvaraRadera