tisdag 3 januari 2012

v 15 och inskrivning

Idag går vi in i vecka 15 och jag hade små panikkänslor imorse då jag inte alls kände mig gravid. Jag var tvungen att dra ner strumpbyxorna och känna hur magen bredde ut sig lite fint för att känna mig lite lugnare.

Igår var vi på inskrivning på mvc hos vår gulliga och rätt så förvirrade barnmorska. Jag hoppas få svar snart, räknar med att jag både ska äta järntabletter och höja min lexavindos. Har känt mig rätt så snurrig de senaste två dagarna så det är nog dags att börja höja upp järnvärdet!

Det som var det mest överraskande var vågen som visade -3 kg sen sist, det gjorde både mig och barnmorskan förvånad eftersom jag inte varit illamående och kräkts på hela tiden. Däremot har min aptit inte varit densamma och jag får inte i mig så mycket mat som jag antar att jag borde... Så det blir till att försöka äta lite mindre och oftare så jag får i mig mer näring.

Det var tydligen inget att oroa sig över sa barnmorskan,  det lär nog vända rätt så snart=)
Fick iallafall datum av barnmorskan för bf och hon sa 26:e juni, tidigare har vi räknat på 3 juli så jag lär väl få justera min ticker åter igen dem 8:e februari då det är dags för RUL.

Imorgon åker vi till Skövde för att träffa två av våra allra bästa vänner och deras två barn, vi längtar efter dem och känner att vi inte vet nästa gång när vi kan träffas pga solglimtens ankomst i sommar,så vi passar på nu några dagar, vi har ännu inte berättat för dem så det ska bli mysigt med!

Idag har jag också städat bort all jul så nu får gärna våren komma, jag är så less på den här skitvintern....

Kram på er!

5 kommentarer:

  1. Hehe, det är bra att man kan känna hur magen breder ut sig lite när man får ett sånt där tvivel.. Trots att jag e tjock och blir anfådd för minsta lilla och har ont här och var så får även jag den där känslan ibland att "vafasen, e jag verkligen gravid?!" men då räcker det med att man går förbi spegeln eller buffar lite på magen.. Jag tror att det kommer att vara så tills liten e född, antar att det är eftersom man aldrig har varit med om något liknande innan & eftersom det är så ofattbart.
    Jeje.. svammel :].

    Det här halvåret kommer att gå fort för eran del, såååå kul!! <3

    kram

    SvaraRadera
  2. hihi... jag är inte förvånad att hon ändrade er bf. vore jag dig så skulle jag lita mer på tf:s räkning än hennes, även om hennes lockade mer... jag var där idag, kändes ok. lite jobbigt att vara tillbaka i samma rum, men hon var bra idag, så det gjorde det lättare.

    hoppas ni får en mysig resa till vännerna i skövde. kör försiktigt å akta er för stormen! kram vännen

    SvaraRadera
  3. Haha nej jag kommer inte ändra tickern utifrån det hon sa !!!
    Jag räknar som jag gjort fram till RUL helt enkelt:)
    Tack för fina ord!!!

    Kramar till er:)

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för de fina orden. Jag hoppas att du och min känsla har rätt!

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hm ja jag skulle nog också lita mer på TF. Går ni till centrum? Vi har också en snurrig barnmorska :) Är också yr och trött med dåliga järnvärden så jag kommer nog också att få börja äta tabletter... om hon kommer ihåg att ringa mig och meddela det :O
    Kram!

    SvaraRadera