onsdag 1 juni 2011

Dag med många tankar...

Har haft Anna och hennes sambo i tankarna när de igår begravde sin Dutt och även hjärtats längtan som troligen fått missfall ni finns i mina tankar.....

Hade en mysig kväll igår med gamla arbetskamrater som kom och fikade hos mig, vi fick ett päronträd som vi ska plantera i helgen!

I övrigt är det grått och regnigt ute, världens åskväder dundrade förbi och mitt huvud var tungt som attan !

Har nu sprayat i snart tre veckor och tycker det börjar bli dags för sprutor , mensen borde ta slut på lördag senast och om exakt en vecka är det sprutdags.
Har fått tips av en kollega om att välja Falun om vi i höst ska börja betala våra första tre privata försök, vilket jag räknar med så det är ett möjligt val, nån som har erfarenhet av Falun?!?


Kramar


- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

  1. Förstår att du är sugen på att börja med sprutorna! Hoppas att det snart är dags.

    SvaraRadera
  2. Spännande med sprutstart snart, ska hålla tummarna stenhårt för att denna gången ska vara eran och att ni slipper fler försök!

    Många varma kramar

    SvaraRadera
  3. Vi funderar på Falun till Hösten om det inte funkar med sprutorna och om vi inte får en remiss till Umeå. Men enmammawannabee fick avslag när de ville köpa ett trepack i Falun pga att de försökt med IVF en gång innan... känns lite förvirrande om man ska försöka få ett gratisförsök och samtidigt sumpa chanserna till ett trepack i Falun, eller skippa gratisförsöket och ta ett trepack på en gång.... svårt!

    Ang Falun föresten så jag jag en vän som bytte dit alldeles nyss och lyckades efter 7 år!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vi har gått i Falun. Tycker att de varit bra! =)Läkarna, Staffan och Urban upplever jag mycket kunniga inom området!

    Det som skulle kunna vara ett minus är väl i så fall att de endast gör plock på vardagar: Återföringar gör de dock på helgerna....

    SvaraRadera
  5. Vill skicka en tanke & även gratulera tll brölloppet =)

    Själv är jag i Falun och gör mina IVFer har hittills bara gjort en och en FET Men ska åter igen till Falun till hösten. Upplever kliniken som bra med både sköterskor som läkare. Iaf enligt mig så tar dom sig tid och ringer upp samma dag & svarar på alla frågor som dom kan även om det tar tid. Vilket för mig är toppen. Synd som tidigare sa att de endast plockar på vardagar för de som bor en bit bort. =(

    Önskar er lycka till! Kankse springer vi på varandra i Falun till hösten.. =)

    Kramar

    SvaraRadera