onsdag 6 juli 2011

Gatufesten inledd

I Sundsvall har vi varje år en hejdundrandes gatufest! Första riktiga kvällen med uppträdanden är alltid gratis och ikväll var det då dags att inviga den, sällskapet bestod av min bästa L och vi hade en riktig helkväll och jag är oerhört nöjd med inledningen.

Imorgon är det dags att göra stan osäker tillsammans med syster och kusin så därmed utnyttjar jag mitt nuvarande icke önskade ogravida tillstånd och kommer att sippja rosevin så det står härliga till. Självklart hade jag önskat att inte få dricka en endaste droppe men nu gäller det att fokusera på det som lyfter och inte sänker...

Funderar mycket på vad IVF gör med oss på somrarna, det känns som om många blir oerhört stressade av att alla kliniker stänger och det blir verkligen ett långt glapp innan man kan sätta igång igen. Vi som är någorlunda klara i bollen vet ju att man inte slutar tänka på barn bara för att klinikerna stänger men jag tycker det vore så skönt för alla om det bara gick att ta sommarlov från hysterin och ångesten ett tag, lite för att hämta krafter....
Hoppas att jag inte trampar någon på tårna vi är alla olika och känner på så olika sätt..

Kram och önskar er en solig dag imorgon


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Mig trampar du inte på tårna iaf ;) Jag försöker njuta så gott det går och har dig som inspirations källa ;)

    Hoppas det blir gatufesten för oss i morgon (ska ev åka bort).

    Ha det! Kram!

    SvaraRadera
  2. Inga trampade tår här heller... Vi kan ju försöka glömma så gott det går och glädjas när vi lyckas! Vi får som sagt nyttja vårt icke-gravida tillstånd och dricka gott i sommar istället!

    kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror också det är nyttigt att ta semster från IVFprocessen även om man inte kan glömma helt. Ge kroppen och psyket en chans att återhämta sig. Det tänker jag göra! På min semster ska jag dricka precis så många öl jag vill, äta vad jag vill och röra mig precis så lite som jag vill utan ha dåligt samvete =)

    SvaraRadera