tisdag 5 juli 2011

Samlat mig lite

Dåså har meddelat nära och kära att det sket sig även denna gång och hade två riktigt deppiga timmar på jobbet, sen kom planeraren och problemlösaren fram i mig och jag bestämde mig för att nu försöka se framåt, för ja vi är ledsna och ja jag har snart tappat tron helt på att det finns en rättvis Gud efter de senaste veckornas sorg-orgie för så många men fasen tänkte jag om det ska få ta min energi och jädrarannammastyrka.....

Så kort och gott efter jobbet åkte jag och tröstshoppade(för det var jag minsann värd) och köpte då också zink och folsyra till mannen, för nu ska de små simmarna pimpas upp ordentligt!

Bara för att det blir privata försök i Falun till hösten och det blir lite struligare eftersom vi båda börjar på nya jobb i augusti betyder inte det att jag inte tänker göra allt i min makt för att vi en dag ska få hålla vårt eget barn i vår famn. Med eller utan IVF, för hoppet är ju det bästa vi har att ta till, eller hur?

Nu ska jag lägga mig i solen och sova en stund sen ska jag och älskling kramas en lååång stund
för ikväll när han åker ut på golfrunda ska vi ha peppat varandra att ta nya tag för tillsammans klarar vi vad som helst...


7 kommentarer:

  1. Hejja dig! Fasen vad stark du är..
    Och NI kommer ju få en liten, för vissa tar det helt enkelt bara lite tid & vägen är lite brokigare, men det är nog för att inte vemsomhelst skulle klara av denna konstanta orättvisa. Man måste var stark, och det är du/ni!!

    kramar

    SvaraRadera
  2. Sedan min man började med zink o folsyra har hans prov varit toppen, från att innan ibland haft brister. Så jag tror på det! Bättre lycka nästa gång och fin sommar till er. Kramar A

    SvaraRadera
  3. KRAM!! Det är sjuk hur snabbt man plockar fram det där jädraranammat! Jag känner igen mig själv. Vi måste kämpa, men vi ska ju sitta här till slut med våra små knyten. Vi "pimpar" våra kroppar så gott vi kan så satsar vi på hösten!

    kram

    SvaraRadera
  4. Köper man zink och folsyra på någon hälsokostbutik eller?

    SvaraRadera
  5. Du är sååå otrolig vännen! Klart ni kommer att lyckas.

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Kix; folsyra finn s på apotek o kanske hälsokost oxå, männen kan ta samma tabletter som vi ladies tar. Zink har jag köpt i en hälsokost. A

    SvaraRadera
  7. Skönt att du är så positiv mitt i all sorg. :)

    SvaraRadera