onsdag 7 september 2011

Samtalet med chefen

Jag måste först och främst bara ge all cred i hela världen till min chef på min nya arbetsplats.
Jag hade kissnödigt gått runt och irrat hela morgonen och när han lägligt kom förbi mitt klassrum och hälsade på tog jag tillfället i akt och nämnde att jag ville ha några ord i enrum med honom.
Sagt och gjort.
En halvtimme senare satt jag på hans kontor med en kaffekopp som var så varm att jag nästan fick blåsor på händerna. Trots det blåhöll jag för allt jag var värd.
Tog mod till mig, lade fram min till synes trygga och stabila fasad och berättade läget.
Att vi hållit på i 3 år, att vi gjort 2 Ivf-försök, att vi nu börjar med privata och att jag behöver vara borta två dagar om några veckor.

Han var fantastisk.
Såg på mig och istället för jobbig medkänsla med klappar på axeln, istället en förstående blick och en ett självklart rakt svar;
- det löser vi såklart, inga problem!
Du väljer själv hur du vill informera kollegor, för mig får du göra precis hur du vill. Bara det känns bra för dig.

Ni förstår kanske att jag känt en rätt så lugn känsla i kroppen hela dagen!
ska nu spraya för andra gången idag och som grädden på moset gav ÄL-stickan utslag och det kan fortfarande göra mig glad även om det förmodligen inte gör någon skillnad=)

Kram på er finaste

17 kommentarer:

  1. Skönt med en bra chef! :)

    (Vet inte riktigt varför, men blodprovet skulle centrifugeras iaf.)

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack!! Ja det är ju sjukt skönt att veta att man har uppbackningen.... tänker på er så mycker ska bli så roligt att ses snart på bloggträff!

    kram

    SvaraRadera
  3. Sååå bra. Det var ju det jag tänkte mig också, bra chefer förstår att familjen är det viktigaste, och när man inte kan få den familj man har tänkt sig så är det svårt att lyckas även på jobbet. Så upplever jag det iaf. Lyckas du berätta för din (relativit nya) chef utan att gråta?

    Jo, förpackningen på Synarela ger verkligen små rysningar i ryggraden... Kram Kix

    SvaraRadera
  4. Jodå jag grät inte, kan hålla mig rätt så neutral sådana gånger faktiskt.
    Inte så ofta jag gråter, men när det sker blir det istället rejält=)

    kramar

    SvaraRadera
  5. Åh vad skönt! Ska jag våga göra samma sak???

    HATAR provanställningar!

    kram

    SvaraRadera
  6. Skönt med en så bra chef! Det blir så mycket lättare om man inte måste hålla på att smussla och hitta på undanflykter :)

    SvaraRadera
  7. Å vad skönt gumman att det gick bra att berätta. Kan tänka mig att det känns så skönt nu när samtalet är gjort.
    Kram L

    SvaraRadera
  8. Mary, självklart!!!! De kan ju inte direkt sparka dig för en sån sak och jag tror de flesta förstår och uppskattar att man är ärlig.
    M, tack för fina ord!
    L, tack vännen du är bäst:)

    SvaraRadera
  9. Skönt att det gick bra =)

    SvaraRadera
  10. Hej och välkommen!:D Kul med bloggträff! Blir alltid lockad, men har inte riktigt kommit dit än. Får se om jag vågar när det närmar sig :)
    Angående akupunktör så hade jag inte så mycket framgångar med mitt sökande, ville hitta någon med erfarenhet av just barnlöshet. Den enda jag vet om som har det är en karl utanför Härnösand, tror han heter Sune Jansson:)

    Kommer absolut följa dig också. Hoppas på att få bevittna att ditt pågående försök slutar lyckligt;)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vad modigt gjort! Jag fick också bra stöd av min chef. Det kändes skönt att han accepterade läget rakt av. Jag fick dessutom känslan av att han förstod att behandlingen har första prioritet i mitt liv just nu. Du kommer nog kunna få bra stöd från din om du behöver det.

    SvaraRadera
  12. Tummen upp för förstående chefer! Det gör hur mycket som helst :)
    Önskar att ni får ett plus den här behandlingen, håller alla tummar!

    Många varma kramar!!

    SvaraRadera
  13. Okej, ser att du letar akupunktör i Sundsvall. Jag kan skicka dig min lista per mail, skall försöka få tag på en till imorgon, efter det uppdaterar jag listan och skickar den på mail till dig. Kix

    SvaraRadera
  14. Då har du ett mail i lådan! :)

    SvaraRadera