lördag 17 september 2011

Taking it easy

Går runt i huset och är fasansfullt förkyld, det finns ingen hejd på hur täppt och snorig man kan bli verkar det som. Det känns lite tråkigt med tanke på att jag ändå sprayar och hoppas att jag inte går miste om någon dos emellan snytningarna...

Har varit väldigt låg de senaste dagarna, tror det är en kombo av allting...Jag ser framför allt pengarna som bara glider oss ur händerna, lyckas vi inte denna gång måste vi vänta tills efter jul så vi känner att vi har kvar en bra buffert om det skulle hända oss något annat i livet. Det skulle vara sjukt segt och fastän jag inte vill tänka negativt framåt, så vill den lilla planeraren i mig vara förberedd på allt och inte ta ut något innan.
Jag vet ju hur det känns att hoppas och tro mycket och bli grymt besviken.

Imorgon ska vi kanske åka och hälsa på svärföräldrarna, helgen är och kommer att förbli väldigt lugn vilket jag tror att jag behöver.

Ni som köper privata försök just nu, hur mycket får ni betala hos er lokala klinik/läkare för ultraljud och konsultation innan ni åker till IVF-kliniken? Nyfiken att se hur mycket det skiljer.

Min syster verkar inte vara gravid än, igår på kräftskivan drack hon iallafall snaps så ännu verkar det inte finnas nån liten på G, det är hemskt att säga att det känns skönt men just nu är det bara så.
Jag har ju två andra kompisar som är lyckligt gravida och en som nyss har fött sin. Det räcker för min del just nu!

Förra fredagen berättade jag även om våra försök för min närmaste kvinnliga kollega som var väldigt förstående inför att jag måste vara ledig och att de då måste täcka upp för mig. Nu återstår bara att prata med de resterande tre i mitt lilla arbetslag så hoppas jag att det löser sig.

Kram och snörvel!

5 kommentarer:

  1. förstår precis hur det känns när andra berättar att dom är gravida, men är givetvis jätteglad för deras skull men samtidigt inombords svär man och bara önskar att det hade varit vi som hade varit gravida, men men... vi får kämpa på helt enkelt. Krya på dig från förkylningen!!

    SvaraRadera
  2. När vi köpte vårt 3-pack betalade vi 10 000 till distansläkaren och 40 000 till ivf-kliniken.

    Hoppas du snart känner dig bättre från förkylningen.

    SvaraRadera
  3. Ååå, vännen skickar massa kramar till dig!! Krya på dig!
    (Ska maila dig senast i kväll!)

    KRAM!

    SvaraRadera