lördag 22 januari 2011

Bland skidvallor och dalahästar

Tror ni inte att det första vi ser när vi kliver ur bilen i hotellgaraget är ett stort vallateam som står och vallar en ca 100 par skidor en fredag kväll klockan 22=) Snacka om att brinna för sporten=)

Befinner mig just nu i ett snöigt mora och tar igen mig lite på hotellrummet. Tänker att nästa gång jag bor på hotell blir vecka 7 då det är dags om vi inte blir framflyttade, beror ju på om blödningen tänker komma innan sprutorna skall börja tas. Jag längtar dit samtidigt som jag fasar. Fasar över att tänka in för mycket i det. Längtar för att det blir konkreta steg i den hårda resan mot bebis.
Är inne på spraydag 4 men känner inte mycket annat än trötthet och stingslig som bara den.
Som plåster på såren för att min älskling glömt att ringa kock inför vårt bröllop och många andra saker han ständigt glömmer gav han mig ett gulligt kort och en parfym när vi kom till hotellet igår, tack älskade gubben min!

Igår när vi kom ner slappade vi med en öl i hotellbaren och småpratade rätt sent. Älsklingen berättade läget för sin bror som inte fått veta något om vår IVF-resa förrän nu. Jag har berättatt för hela min familj och många utav mina vänner, är inte tillfreds med att försöka smussla och dölja saker. Särskilt inget som detta som kräver mycket av vår tid, energi och framförallt våra pengar. Men vi är alla annorlunda, han mer tillbakadragenm, jag mer öppen och utlämnande. Ändå har vi varit ganska försiktiga med att berätta om vad vi tänker ta oss för då folk hit och dit ska råda och tycka till. Detta är vår utmaning och vår resa, ingen annan får ha någon inverkan på det.

Idag har vi strosat lite på stan efter frukost och jag har köpt mig en ny täckkjol i jeanstyg, tyckte det var roligare än en svart blank som alla brukar ha!

Nu är det snart dags  för bröllop jag ska göra mig i ordning nu, taxin kommer halv fyra.
Vi tror på en rätt seg bröllopsfest så jag tippar på hemfärd vid 01.00 =)

Kram på er hoppas ni har en mysig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar