söndag 30 januari 2011

Väggdekor och söndagsångest

Har försökt att jobba bort lite av all den söndagsångest jag hade förut och numera försöka fokusera på att göra roliga saker och mysa till söndagskvällen ordentligt.
Det har fungerat rätt så bra men lite söndagsångest kan jag inte låta bli att ha!
Måste dessutom betala räkningar nu som jag inte gjort vilket är enormt klantigt och oansvarigt av mig men hjärnan är som bomull jag kan inte ta in någonting=)

Provningen av budklänningen gick bra, vi gifter oss den 21:a maj, datumet är ändrat sådär en hundra gånger då vi försökt vara många till lags, men nu är det spikat och nu finns heller ingen återvändo=)
Det kändes bra med provningen alla ändringar kändes bra och hon förstod på en gång hur jag ville ha den. Får se hur resultatet blir!

Nu har jag suttit och letat lite kring väggtexter som framöver ska upp i huset tänker ha tre stycken texter fördelat på 180 kvm med 5 sovrum/arbetsrum. Två färdiga och en egen-komponerad som jag alltid har i sovrummet. De andra två ska sitta i vardagsrummet och hallen. Det blir inte att köpa dem riktigt än, utan det får vänta nån månad än=)

Denna blir nog i hallen


Och denna i vardagsrummet under min fotovägg som jag ska göra


Och denna i sovrummet någonstans



Vilket betyder konsten att älska på svenska vilket också kommer att stå i min vigselring och i vår bröllopsinbjudan. Det är ett viktigt ordspråk för mig och jag tänker på det ofta. Det blir häftigt att bära det med sig varje dag!



Då så dags att ladda för ännu en arbetsvecka Gode Gud låt den gå undan!

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Söndagsångest är inget roligt...

    Jag hoppas att ni får ett helt underbart bröllop!!

    SvaraRadera
  2. Ooh härligt o gifta sig =) magisk dag de där ;)

    SvaraRadera