tisdag 26 april 2011

Mensvärk och sorkjakt?

Idag satte mensen igång på riktigt så det känns som om det blir idag som första dagen räknas... Har däremot inte gått tag på TF, kan ha att göra med att jag inte fick tid att ringa förrän nästan halv fyra och de säkerligen gått hem för dagen. Vi hoppas dock att de ringer tillbaka imorn så jag får lite mer att gå på.

Idag efter jobbet kommer min hankatt springandes från skogen och har en död mus i munnen, han slänger ned den på altanen, tittar triumferande på oss varav jag löper fort på behörigt avstånd( ifall att den lever) och äksklingen får kolla. Det visar sig att musen har jättestora framtänder nästan som en stor böjd tand varpå vi funderar om det inte är en sork katten tagit. Vi inser då att vi inte har den blekaste aning om hur en sork ser ut och spånar vidare på om det var en näbbmus....:)

Dessa tankar har sedan fyllt våra huvuden ikväll , vilket har skingrat mensvärken lite:)

Har läst alla era bloggar idag och blir som vanligt både glad och ledsen eftersom ni går igenom så olika saker , ni finns iallafall i mina tankar hela tiden ....

Sover för övrigt pissigt eftersom bröllopet närmar sig med stormsteg och jag inser hur mycket som är kvar att göra fortfarande!!!!! Hoppas vi hinner beta av en del denna vecka !

Nu försöka sova iallafall

Kramen!

2 kommentarer:

  1. hihi så söt, näbbmus eller sork =) du ser nog skillnad =)=)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Uscha, jag hatar sorkarna. Vi har ungefär (enligt mina beräkningar ;) 1000000 sorkar i trädgården. De har passat på att äta upp några fruktträd, men bara de som har god frukt ;I

    Förstår att det är mycket att stå i nu med bröllopet och allt. Jag och Kix plannerar en bloggträff framöver, hoppas du kan vara med då och att du hunnit varva ner :)
    Kram!

    SvaraRadera