torsdag 28 april 2011

tjohoo!

Trodde det var kört när jag pratat med kliniken igår, pratade inte med sköterskan som jag brukar, MIN sköterska har alltid bättre koll, tror de jobbar mot olika saker=)
Hur som helst menade hon igår att vi nog inte skulle hinna ett försök till innan midsommar eftersom kliniken stänger. Jag kände hur jag nästan sjönk genom golvet på jobbet, nu när vi skjutit upp allt en månad pga bröllopet, vilket känns som ett år i tid räknat. Tanken på att vänta till hösten kändes därför ännu värre.
Men idag ringde alltså mi favvo-sköterska som är så sjukt gullig. De har jobbat häcken av sig på kliniken denna vecka då folk har ringt ner dem som galningar, trots det tar de sig ändå tid att återkoppla och ringa tillbaka. För mig är det helt otrolig service och jag känner mig så trygg där!

Iaf så sa hon att vi visst hinner ett försök innan midsommar och jag startar därför med Synarela den 15/5 och kör den långa kuren. Eftersom jag har så lång menscykel blir det lättare att tajma mig rätt mot sprutorna om jag kör sprayen först. För mig spelar det ingen roll jag kände inget speciellt av sprayen iallafall=)
Detta innebär att det blir ÄP v.25, alltså midsommarveckan vilket också känns skönt eftersom vi båda då hinner ha avslutningar med våra elever så vi inte missar hela skolavslutningen som jag dessutom var orolig för!

Så nu är jag så glad så glad, tänk vad man har sänkt ribban=)

Ville bara skriva det !

Idag har jag hunnit med att handla lite prylar till bröllopet:
*reserv-skor att ha på festen (dansvänliga)
*Stay-ups (vita) 2 par
*brun-utan-sol-för benen
*scrub-handske
*ansiktmasker
*armband till mig, tärna och fotograf (nära vän)
*ljuslyktor i fattigmanssilver som ska mixas med glaslyktor

Bra jobbat va???

Har dessutom hämtat ut "leksakerna" som inhandlades på möhippan förra helgen, oj vad spännande de var=) Ibland behövs lite krydda i ett uttråkat och mekaniskt sexliv som vi lätt får i denna cirkus=)

Puss på er=)

12 kommentarer:

  1. Oh va härligt att ni får starta innan :)

    SvaraRadera
  2. Man kan verkligen bryta ihop när man får vänta längre än vad man tänkt! Skönt att det löste sig och att ni hinner ett försök innan sommaren. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Vad härlig du är! Känner mig också jättetrygg med TF, de mixtrade och flyttade bara så att jag skulle hinna spolas i denna cykeln. De är helt otroliga.
    Tack för att du tänkte på mig igår! Vad roligt att ni hinner med ett försök till innan sommaren!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att ni hinner med både bröllop och ivf före sommaren!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att läsa. Jag hoppas också "få till det" före midsommar! ha en fin helg, kram

    SvaraRadera
  6. Skönt att ni hinner innan sommaren!

    SvaraRadera
  7. Tack snälla ni för era glada tillrop=) Som man skulle säga på norska:
    Jag er så glad i er!!!!!

    Puss

    SvaraRadera
  8. Å vad härligt gumman att ni hinner med ett försök innan midsommar. Är så glad för era skull och jag ska hålla tummen som bara dem för er kära vän.
    Kram L

    SvaraRadera
  9. Åh, vilka goda nyheter! Du kommer säkert vara gravid innan sommaren är över. :-) Himla kul med det stundande bröllopet. Jag håller tummarna för alla förberedelser går som på räls och att ni får en underbar bröllopsdag! Jag hade också med mig reservskor då jag gifte mig och kan meddela att det var skönt att kunna byta på kvällen.

    SvaraRadera
  10. Vad härligt att ni inner med ett försök till inann de stänger för sommaren! :) Själv är jag mitt uppe i pergo-kur nummer två.... Spännande med bröllop att se fram emot för er också. Kram.

    SvaraRadera
  11. Åh, vad roligt att du fick goda besked och att ni hinner med ett försök innan sommaren!

    Du kommer säkert hinna med allt innan bröllpet, även om det känns som om det är mycket kvar nu. Den 21 maj är en toppendag att gifta sig på, det är nämligen min och makens bröllopsdag också :)

    Kram!

    SvaraRadera