torsdag 21 april 2011

Surtanten i hytten bredvid

Var ute och shoppade lite bröllopsattiraljer (läs väska och ljuslyktor) och hamnade på Indiska för provning av en jättefin tunika. Plötsligt hör jag ett par som jag tidigare sett gå runt med stor gravidmage som står i provhytten bredvid prata. Tjejen står och provar en tröja och börjar plötsligt beklaga sig över att den ser konstig ut.
"den är ju för tajt över magen juh!"
Och killen i sin tur ;
"ja men älskling, du får ju skylla dig själv när du går med sötaste umsibums magen och provar kläder nu, du måste ju tänka dig hur den kommer att sitta sen!"

Alltså, hallå...
Jag var nära att slänga en stor galge över kanten in på dem.
Först för att jag blev irriterad över att de skulle välja provhytten bredvid min när alla andra var lediga, sen varför man går och handlar kläder när man är höggravid och tänker att man ska ha dem "sen".

Varför gör man det!!?
Surtanten i mig tog över och jag gick surt ut, blängde på killen lite lätt och gick ut utan någon tunika.

Folk får stå ut med en del från oss surisar ibland:)

Nu ska vi tvätta städa och göra oss i ordning för att pysa söderut till älsklingens föräldrar i Hälsingland imorn:)

Kram på er!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Stackarn undrade säkert vad han hade gjort fel som var "sååå himla gullegullig" då! :) Bra där! Kramar!

    SvaraRadera