fredag 22 april 2011

Stilla ro och nära

Sitter ute i en berså hos svärföräldrarna och bara njuter...
Helt ensam är jag nu då alla gått in och börjat med diverse sysslor.

Det känns nästan som jag kan ta på tystnaden... Lugnet är fullständigt, fåglarna kvittrar och jag ber en stilla bön, om att denna sommar ska bli fylld med hopp och glädje, inte som de två senaste med ångest och oro.

Jag ber om att få känna ro inom mig, lita på att det finns en plan även för mig, för oss.

Jag blundar och andas in våren det luktar nykrattat gräs och grillad mat.

Och plötsligt vet jag att allt bara måste ordna sig.

2 kommentarer:

  1. Gilla-knapp!!
    kram på dig fina du!

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt inställning, är också säker på att det kommer att ordna sig för er. För oss båda :)
    Kram!

    SvaraRadera