lördag 27 augusti 2011

åh less AB

Fick idag läsa på en kompis blogg som verkligen inte är privat utan läses av flera tusen dagligen, att hon är gravid. Detta med bevis och bilder på nyinköpta mammakläder och en massa beklagande ord om vilka cravings och liknande hon nu har.

Jag ville bara kräkas.
Över hela henne.

Vi har inte haft nära kontakt på flera år men vi har ändå haft stor del i varandras liv och gymnasietiden var vi ett sammansvetsat gäng. Hon var på mitt bröllop alldeles för full i maj och nu är hon alltså gravid i slutet på augusti. Bara därför känns allt som ett hån, att kunna först ignorera hur hon och hennes kille faktiskt gjorde bort sig en del då jag fick försöka släta över deras uppförande inför andra gäster och sen bara bestämma sig för att nä nu kan vi väl skaffa barn. Det är dessutom en tjej som redan gjort abort och det är nog vad som stör mig mest.

Vi har inte träffats sen bröllopet och jag har just nu ingen lust att träffa henne heller.
Varför blir man så här?
Jag känner mig riktigt missunsam och överkörd.

för hundarfemtionde gången.

4 kommentarer:

  1. Jag förstår dig! Det är verkligen lika jobbigt varje gång!!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du är absolut inte ensam om att känna som du gör. Jag förstår dig, till 100%

    SvaraRadera
  3. Tack fina ni :) det är skönt att höra att det finns fler ibland:€
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Usch. Styrkekramar i massor till dig vännen. Förstår precis!

    SvaraRadera