tisdag 23 augusti 2011

Dåså då kör vi igen....

Har helt glömt att berätta om gårdagens samtal med bästa T på kliniken, vi pratade i nästan en timme om hur vi kände inför första privata försöket och visst vi känner ju att vi vill köra så fort som möjligt.
Med det sagt räknade hon snabbt ut från mensens start i torsdags att vi startar med sprayandet den 7 september...(tror jag, är så sjuk förvirrad just nu) och sedan som de tidigare gångerna fortsätter vi med menopur och slutligen ÄP v. 41, känns bra då vi nu får lite tid på oss att bearbeta detta och tagga ner lite, vi vill absolut inte gå runt och oroa oss, stressa och bara fundera, nu kör vi på den softa metoden att låta allt ha sin gilla gång, vi vet att det handlar om mycket pengar 25 000 per gång, men det är inte det som känns stressande det är att tolka in för mycket i allt och nästan hoppas ihjäl sig på att det ska bli nåt.

Vi är iallafall nöjda med att få starta snart!
Denna gång eftersom jag börjar på nytt jobb kommer jag först och främst att prata med min chef om vad vi går igenom och att jag behöver vara ledig två dagar med fem dagars mellanrum. Däremot kommer jag inte inför detta försök att berätta för mina nya arbetskamrater utan denna gång vill jag få ha allt detta lite för mig själv tillsammans med mannen. Vi funderar också på att hålla nere lite info till våra familjer och dröja med att berätta om det senaste försöket tills vi vet om det fungerade eller inte, är lite trött efter två försök att ständigt känna pressen att meddela alla hur det går.
Det kan svänga rejält till nästa gång då jag säkert vill informera alla, men nu när vi båda bytt jobb kändes det lite mer naturligt att ligga lite lågt med all info=)

I övrigt trivs jag kanon på nya jobbet, mannen jobbar alldeles för mycket men vill envist göra ett bra jobb och har lovat att snart vara ledig lite mer så vi kan gå ner i varv inför nästa försök.

Nu ska jag invänta mannens hemkomst och ge mig själv lite skönhetssömn.
Imorn väntar aktivitetsdag med barnen hela dagen!!


Kramar på er

6 kommentarer:

  1. Va skönt att ni snart är igpng igen! Då får plötsligt hösten en annan mening :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att vara igång igen.

    Hur har du tänkt tackla "problemet" att du börjat nytt jobb? Ska du berätta? Eller sjukskriver du dig?
    Jag tycker det är jobbigt med 6mån provanställning... om jag var fast skulle jag berätta för närmaste chefen. Fast jag är inte sugen på det när jag är provanställd.

    kram

    SvaraRadera
  3. Oj då kommer vi nästan att följas åt. Vi har beräknat äggplock vecka 42 och kör då långa metoden med menopur! Tänk om vi får plussa ungefär samtidigt :) Vi satsar på det tycker jag ;)

    Skönt att ni är igång igen. Kramar!

    SvaraRadera
  4. Goda nyheter, att ni är på gång snart och att du trivs bra på nya jobbet :)

    Jag tycker det är ganska skönt att så få som möjligt (utom mina kära bloggvänner förstås) vet om att vi ska iväg till Falun. Ibland har jag varit tvungen att berätta för ganska många på jobbet för att det verkade helt ologiskt att jag skulle "ta ledigt" de dagarna av olika anledningar.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Grattis till att ni snart är igång! Det låter klokt att ta det nya IVF:et med lugn och ro. Jag tror att man gör bäst i att försöka avdramatisera det hela för sig själv. Typ påminna sig om att det faktiskt inte är hela världen. (Bara nästan...) Jag håller tummarna hårt för er!

    SvaraRadera
  6. Så skönt att ni har en plan för hösten! Tycker alltid själv att det känns mycket bättre att veta NÄR något kommer att hända istället för bara en massa planlöst väntande. Väntan blir på nåt sätt kortare när man vet slutdatumet (eller startdatumet blir det ju egentligen;)).

    Förra gången berättade jag för både för min chef och en kollega plus min mamma och syster. Den här gången har jag bara berättat för min chef och kollega eftersom det behövdes pga jobbplanering. Jag hoppas på att få överraska familjen med ett positivt besked sen istället ;)

    SvaraRadera