lördag 6 augusti 2011

Ny årstid nya tag

Då var sommaren snart slut och jag ser fram emot en fin höst med svalare luft , vackra färger och myskoftor, för är det nåt jag älskar så är det koftor!!!!

Vi hade en skön vecka i Turkiet med otrolig värme och sköna slappa dagar vid poolen och på stranden, vi plöjde böcker på dagarna och strosade pratade och åt gott på kvällarna. Skönt att få fylla batterierna !

Vi har nu även hunnit vara hemma en vecka och medan mannen har jobbat har jag träffat familj och vänner. Jag har insupit så mycket samvaro med dem som jag kunnat eftersom det kommer att minska drastiskt nu när jobbet startar. På måndag är det dags för uppstart med nya jobbet och jag är mest förväntansfull! Tror det kommer att bli kanon där, tror och hoppas :)

Vi väntar på nu på svar från TF om hur vi ska göra med våra journaler, de måste ju skickas innan Uppsala och Falun kan ge oss svar så att vi kan välja klinik.
Har känt mig lite åtsidosatt den senaste tiden, det är självklart bara jag som känner så men det är inte roligt att känna sig som nåt slags bihang på picknikar, badutflykter och div när småbarnsmammorna strålar ikapp. Har försökt stålsätta mig men det har vart tufft...

Nåt positivt är iaf 35 nya ÄL- tester som anlände igår :) dissade de enklaste stickorna eftersom jag aldrig kan avläsa dem och tog stavarna som är betydligt enklare!

Hoppas även att det nu i höst anländer lite fler nya bloggare som processar , känns nu igen som 9/10 bloggar handlar om graviditetssymptom och åter igen jag unnar er underbara det men behöver också få läsa lite från "andra sidan" :)

I skrivande stund är vi på väg till Eskilstuna för att hämta vår andra bil, som också blir "min" bil:), en Skoda Fabia svart halvkombi:) en riktig pärla som kompis till vår Passat!

Puss och kram till er alla!!!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Roligt att höra att du haft det bra i Turkiet.
    Nu hoppas vi på en riktig lyckohöst för oss som också vill skriva om grav.symptom och stråla som småbarnsmamma!!

    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig helt o hållet, just nu känns det som om nästan alla bloggare man följer har blivit gravida. Ibland bara orkar man inte läsa alla... Håller tummarna för er i höst!

    Många varma kramar :)

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Jag har en blogg om processen att bli gravid.
    Jag hoppas självklart i framtiden det kommer bli en gravid blogg. Men än så länge är det en "hemlig" blogg om vår kamp att bli gravida. Vi har manlig faktor + lite knasiga ägglossningar. Väntar just nu på att remissen ska skickas så vi kan börja nedräkningen till IVF.
    Vi kan ju följas åt när mörkret kommer och vintern kommer?

    Kram
    inteutanf.blogg.se

    SvaraRadera