tisdag 9 augusti 2011

Att trivas

Har precis börjat nya jobbet, andra dagen gjord och jag känner ett lugn. Jag har det bra med trevliga kollegor ( har inte ens träffat alla än) och kommer att ha en liten klass med mycket friheter och möjligheter att bygga upp en bra verksamhet.

Det enda som känns sådär är att ALLA har barn .... Utom EN...
Som ska få barn i oktober ...
Detta gör att dessa unga föräldrar pratar om sina barn hela tiden.
Det kan vara påfrestanade men jag får bara stå ut med det nu, det kommer nog att kännas annorlunda när allt drar igång .

Har fått mailsvar från kliniken idag, de skulle ringa mig på torsdag el fredag och fixa våra journaler , känns som om vi vill komma igång snart , ska försöka ta ett sånt där samtal med chefen med och förklara vad som händer i våra liv och varför vi kanske är borta tre dagar på raken...
Jag tycker han verkar reko och väldigt bra så jag hoppas vi förstår varandra, jag gillar när chefer är raka och tydliga så jag får väl vara lika rak själv :)

Tack för era fina kommentarer!!

Kramar


- Posted using BlogPress from my iPhone

12 kommentarer:

  1. Hrm... alltså ni skall skicka TF-jornalerna till Falun och Uppsala så att ni kan bestämma er? Betyder det att ni väntar på att Falun och Uppsala skall ge er förslag på pris/behandlingstyp (3-pack etc)? Förlåt. Du kanske har nämnt detta tidigare.... Kram Kix

    SvaraRadera
  2. Vi väntar på att TF ska fixa i ordning journalerna och skicka dem till Falun och Uppsala för att sedan vänta in deras bedömningar .....
    Utifrån det kan vi sedan välja vilken klinik som ska få äran och alla våra pengar!

    Väntar även på att mensen ska komma igen efter förra mensen som betydde misslyckande, vet inte om det brukar fördröjas efter den blödningen men antar att det kan skjutas upp en del...

    Kram till dig!!!!!

    SvaraRadera
  3. Glad att du trivs! Det finns ju saker att kämpa med ändå, så det är skönt om vardagarna kan fungera smidigt. Förutom allt barnaprat då förstås...
    Lycka till i höst.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Cecilia!! Det verkar vara en kanonbra skola så det ska bli roligt:)
    Kram kram!!!

    SvaraRadera
  5. Skönt att skolan och chefen verkar bra. Hoppas kollegorna det är tjejer som kan prata om annat än barn, det tror jag säkert.

    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Hej solstrålen.
    Jag måste bara fråga. Vad står TF för? har försökt klura ut det och sett det på många bloggar. Dum fråga kanske?
    Sen en sak till. Hade gärna velat veta lite mer om er diagnos då vi verkar ha det väldigt lika. Har du någon mailadress jag kan maila till? Förstår om du inte vill skriva ut sånt på bloggen :-)

    Kram Mrs L

    SvaraRadera
  7. TF står för initialerna i vår läkares namn vi som bor här i mellersta Sverige:)
    Och Ja du kan absolut maila mig på solensstralar@yahoo.se så kan vi språkas närmare!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Men vad roligt att nya jobbet verkar bra. Hoppas att kollegorna är trevliga. Sånt är såå viktigt för trivseln. Vad trist att ni inte heller lyckades på egen hand under sommaren. Hoppas att ni hittar en klinik i höst som ni blir nöjda med och att vi båda får plus på kommande behandlingen! Heja oss!!! :-)

    SvaraRadera
  9. Jag läste tidigare att du vill följa fler bloggar, som handlar om oss som inte lyckats bli gravida än! Jag har till slut tagit tag i bloggandet och börjat så smått.... ;) Det är bara i början än, men du är välkommen att följa min blogg: Honsamaja.blogspot.com
    Känner igen mig i mycket av det du skriver, och så är jag lärare också... ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Va bra Ulrika ska genast lägga till dig! Kul att du börjar blogga det ger mycket lugn i en orolig själ att ha andra i samma situation omkring sig!

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Jo, lugn behöver jag!! Jag var skeptiskt först till allt bloggande... ;) Men så hittade jag en bra blogg, och en till... och en till... Och det ger lite kraft och stöd, faktiskt. Man kan känna igen sig!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Kul att du trivs på nya jobbet! Förstår att det är jobbigt att alla har barn och att behöva lyssna på allt barnprat! Hoppas att du snart också kan prata barn. Tack för finsa kommentaren på mitt deppinlägg!

    KRAM

    SvaraRadera