fredag 14 oktober 2011

Lite besviken

På drömmen om ett barn som jag kände tappade mycket av det som var bra förra programmet. Jag hade hoppats utifrån det att vi denna gång skulle få se mer om resan och ångesten som speglar tiden innan, hur paren kämpat genom sorg för att resa sig igen och kämpa , inte nån gullegull historia och ett snorrikt chefspar som valde bort hummern två månader , gjorde två IVF:er och sedan lyckades på tredje. Hur de sedan försökt att anpassa sig till det "svåra " livet som småbarnsförälder med såååå lite sömn och längtade efter lite aktiviteter på egen hand.

Var det DET jag ville se?!? Eh nä
Har sett sånt i andra barnprogram, nu tycker jag att de andra paren denna gång var jättebra, men den lyckliga och lättsamma chefsgraviditeten hade jag gärna sluppit. De är garanterat fantastiska som människor men det är inte det jag brydde mig om det var vinklingen jag brydde mig mer om...

Ha en fin fredag!!!!

Två dagar kvar:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

  1. Kunde inte ha summerat det bättre! Precis vad jag tänkte om programmet igår. Kram

    SvaraRadera
  2. jag håller också med! program om hur livet är EFTER att barnet kommit finns det väl andra. Hade varit en sak om de följt dem genom behandlingen men nu börjde ju hela serien när de redan var gravida, förstod nästan inte alls vad de har att göra i ett "längta barn-program". Känner lite samma sak med adoptivföräldrrna. Saknar skildring av alla läkarbesök, planering, behandling och alla miljoner val man måste göra som ofrivilligt barnlös, och mer om hur relationer påverkas positivt och negativt. Men i nästa avsnitt såg det ut att vara ett par under behandling som skulle skildras? Lycka till med ET!

    SvaraRadera
  3. Jag känner att serien bagatelliserar barnlösheten och kampen. Jag förstår inte heller vad det redan gravida paret hade i serien att göra och skulle hellre vilja se skildringen av hur IVF-försöken och adoptionen går till - det är ju den långa resan i n n a n barnet som allmänheten behöver se.

    SvaraRadera
  4. Håller precis som dom ovanför här, helt med dig! Även Han sade igår att Chefsparet som nu skulle försöka orka med bebistiden kändes rätt så inte kul, och dom fick man liksom ingen sympati för. Synd ändå, i ett program som jag annars tycker är rätt bra.. Hmm.
    Tyckte även att Svts program var sämre denna vecka, då psykolog-fika-rundan tog för mycket plats enligt mig.. Jeje, man kan väl inte få allt och hoppas båda programmen blir bättre igen :].

    Lycka till på ET't!!

    kram

    SvaraRadera
  5. Tyckte också som du att chefsparet hade man kunnat vara utan.
    Ja stackars er som är trötta och REDAN vill ha ensam tid. Shit hur gammal var bäbisen?
    Trodde dom hade längtat länge efter barn.
    Helt ofattbart enligt mig. Dom har blivit välsignade med en gudagåva och vill vara ifred???!
    Har dom inte haft nog egen tid?
    Jag blir bara arg.

    Lycka till med ET imorgon.

    SvaraRadera
  6. Förstår precis vad du menar. Jag tyckte att Anna och Anders gjorde hela programmet. Paret som fått barn kändes lite fel i sammanhanget.

    SvaraRadera
  7. Kunde inte sagt det bättre själv! Det kändes så galet felplacerat att ha med att man längtar efter lite egentid efter 2 månader som förälder. Hoppas på bättre och mer riktiga vinklingar nästa gång!

    Håller tummarna för er!

    Många varma kramar :)

    SvaraRadera