söndag 30 oktober 2011

Tankar en söndag

Har haft en härlig helg efter plusset, vi har lett mycket mot varandra i helgen och trots glädjen är vi såklart livrädda båda två. Vi vet att så mycket ännu kan hända och det är långt ifrån säkert att glimten kommer att stanna kvar, även om jag ber en liten bön för mig själv mest hela tiden.

Jag tror vi lär oss alla vi som håller på med IVF och barnförsök att aldrig slappna av riktigt, då det alltid finns saker som kan gå på tok. Jag försöker iallafall att försöka njuta av tanken att jag KAN bli gravid och jag ska försöka att inte stressa i onödan.

Jag funderar ni som vet mer än mig, jag har tagit crinone idag och igår fastän det på papperet från Falun står tom 28/10 dvs i fredags. Ska man inte fortsätta med crinonet även om man fått +?
Tacksam för svar, kanske får veta imorn med måste ringa både Falun och TF. Hoppas vi får en tid för UL om några veckor. Och för allt i världen lilla solglimt, lev och må bra då....

Vi bara innan jag börjar min tv-kväll skicka en hälsning till en mycket speciell person som imorgon ska iväg till Falun på äggplock. Ingen här vet vem du är, men jag vet om er kamp och er längtan och jag vet att du ibland kikar in här... Så stort lycka till, jag håller verkligen tummarna och hoppas det även är er tur nu.
Dags att Västernorrland får mer medvind! Kramar i massor till dig!

Kram även till er andra, och åter igen Stort TACK för all omtanke, ni förstår inte hur mycket det betyder.

1 kommentar:

  1. Min klinik sa att jag skulle ta Crinone sex dagar efter plusset. Jag plussade på söndagen, så den sista skulle jag ta på fredagen.... ;) För att vara extra säker, ringde jag en gång till och frågade, och barnmorskan förklarade att crinonen hade gjort sitt, och att den inte behövdes mer...

    Sen kan man fundera, för efter att jag slutat kom missfallet, den gången... :(

    Fråga för säkerhets skull, innan du slutar!!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera