onsdag 19 oktober 2011

Trött och ledsen

Vet inte varför jag är så uppgiven och ledsen, kan inte känna nån glädje över att vi fått en blastocyst tillbaka, kan bara tänka på att inget av de resterande fyra äggen klarade att växa sig till blastocyster så vi kunde frysa dem. Funderar om mina ägg är av sämre kvalité...har tom mailat Falun idag.
Jag hatar att inte ha svar och förmodligen är detta mitt förnuft som vill förbereda mig själv på att vi inte kommer att lyckas denna gång heller. Självklart kommer jag att studsa tillbaka och köra vidare det finns inget alternativ just nu, ibland gör det bara så förbannat ont att se alla andra lyckas och själv stå kvar och stampa.

Är dock väldigt tacksam för fina fina vänner och familj och framförallt för er finingar, tro inte att jag missunnar er lyckan, snarare tvärtom.

Ibland behöver man bara få sörja det som inte blir, på sitt eget sätt.

Kramar

12 kommentarer:

  1. De fick ut 5 ägg hos mig, varav 3 befruktades. Ett sattes tillbaks och tyvärr överle de inte de två andra. Det var alltså bara ett ägg som klarade sig....det som jag fått tillbaks. Det visade sig vara ett guldägg och jag är nu i v 34. Jag vet att jag var lika orolig som du och tänkte att det lilla kornet jagfått tillbaks inte heller skulle överleva.
    Håller tummarna för er och hopas detta lilla frö får stanna och växa sig stor!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Åh tack för fin kommentar, tårarna rinner det händer inte så ofta när det kommer till vår barnlöshet, så tacksam att få höra sådana ord även om det inte fungerar för oss, stort grattis iaf till er och åter igen TACK!

    SvaraRadera
  3. vännen! du är inte ensam om att känna så... ibland måste man få bryta ihop och förbanna allt jobbigt som vi måste gå igenom. men som du säger, vi gör det igen och igen, så länge det behövs, allt för att få det vi önskar så innerligt.
    klart att det gör ont att andra lyckas. du är ingen robot, dom känslorna måste få finnas. alla som känner dig vet att du inte missunnar någon ett plus, men det är inte alltid så lätt att glädjas åt andra jämt och ständigt. man vill ju kunna få chansen att glädjas åt sig själv också.

    massor med kramar till dig! kanske läge för en fika el prommis snart???

    SvaraRadera
  4. Kan hända att jag är lite blåögd när det gäller blastoodling, men eftersom de (enligt statistik) skall ge större chans till graviditet, så tror jag verkligen ändå på att det skall gå bra för er denna gången. Förhoppningsvis behöver du inte fundera vidare på de där som fick kastas. Kram Kix

    SvaraRadera
  5. Jag förstår precis din besvikelse över att inte få något ägg till frysen. Det har hänt oss båda gångerna med mina egna ägg, man blir riktigt ledsen. Men precis som andra skrivit så kan det vara ett guldägg du har i magen. Jag hoppas verkligen det!!

    KRAM!!

    SvaraRadera
  6. Inte konstigt att det kommer såna här dagar, men såklart kämpigt när de kommer. Ta hand om dig - och så fortsätter vi hoppas åt dig när du har en svacka.
    Hoppfulla styrkekramar

    SvaraRadera
  7. Kan bara säga stort tack för att ni finns och kramar tillbaka ni finns i mina tankar även om ni trängs med mina egna "problem":)

    SvaraRadera
  8. Kramar till dig!! Inte konstigt alls att det dyker upp sånna här dagar, och då behöver man få vräka ur sig och vara ledsen och besviken.. Så är det bara!!
    Hoppas och håller tummarna för allt jag har!! Denna gång ska det bli en bebis.

    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Förstår att du känner dig lite nere men du ruvar ju trots allt på en fin blastocyst. De ger väl 50% graviditetschans. Jag tror det är ett riktigt guldägg. Kom ihåg att känslan man har innan man vet inte spelar någon roll. Helt plötsligt har det bara lyckats!
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Klart du ska få sörja och vara ledsen. Förra gången fick vi också bara ett embryo som klarade sig och då var det bara odlat i två dagar, jag vet att det gör ont.
    Men du ruvar på en jättefin blastis som har fina förutsättningar!!
    Håller alla tummar som går!!

    Kramar!!

    SvaraRadera
  11. Skickar över några kramar och hoppas att det känns bättre snart igen! Tror att det är ganska vanligt att man känner så efter ett par dagars ruvande. Det har varit så intensivt med mediciner, äggplock, et mm att man inte hinner tänka så mycket. Sen när alla "aktiva" saker är över hinner man känna ikapp på nåt sätt. Förstår att det känns skit att inte få nåt till frysen. Så måste man få känna. Jag håller alla tummar jag har för att er lilla solglimt suger sig fast där inne :) kram på dig!

    SvaraRadera
  12. Kramar till dig! Kan tänka mig att marken drogs bort under fötterna då äggen inte kunde frysas. Men jag hoppas verkligen detta går vägen. Tänker på dig!

    SvaraRadera