måndag 24 oktober 2011

Viktplus alltid nåt...

Jodå mina extrakilon har fint tickat uppåt de senaste tre månaderna och större än jag är nu har jag aldrig nånsin varit, skulle förmodligen lägga mig ner och storböla om jag ställde mig på en våg så det är inte att tänka på! Det jag kan konstatera utan det är iallafall att jag rätt hårt måste sätta igång med förbränningsträning och skippa allt för mycket skit som jag faktiskt äter nu. Har ett enormt behov av att äta allt som är gott och i kombo med att jag inte vågat träna ordentligt sen jag började med IVF är det rätt kört viktmässigt. Känner att jag inte riktigt är mig sälv, alla byxor är för små jag känner mig ful och tjock, så något måste göras!!!

Blir det fetminus till helgen har jag lovat mig själv att börja träna på allvar, skaffa gymkort nästa vecka och köra järnet, Då borde jag kunna tappa några kilon innan jul om jag sköter mig.
Det andra alternativet känns i skrivande stund helt otänkbart, ruvardag 8 och inte den minsta känning åt nåt håll, känns som om denna omgång IVF:ande är vigd åt alla andras tur, åter igen.

Idag blev jag tvungen att åka och köpa ett par jeans för 199:- som jag inte får ont i magen av att sitta i= ) Vägrade lägga mer pengar när jag faktiskt inte tänker vara såhär stor så länge till!!!!

Ikväll fegade jag ur och åkte inte till en tjejträff med gamla vänner då den ena som jag tidigare berättat om är gravid och det är liiite vad jag inte vill prata om denna vecka när mitt huvud är så negativt iallafall. Var rädd att inte verka glad nog och säga nåt tokigt så jag väntar med att träffa henne tills det känns säkrare i huvudet på mig=)

Imorgon iallafall blir det en mysig kväll med en nära vän som bor allt för långt bort men är hemma på besök och en til vän som går igenom en sjukdom som ställer hela deras liv på sin spets. Fina modiga och alldeles otroligt vackra människor. DET kommer garanterat att göra min kväll!

Anna jag håller tummarna så hårt för er imorn!!! kramar

Sov gott fina bloggsystrar därute=)

7 kommentarer:

  1. Det är en svår balans med ivf och träning. Vad som känns bra för just en själv. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att ruvardagarna 9-12 är de absolut värsta innan man anar vart det barkar. Håll ut! Jag förstår att det känns jobbigt att ana att vikten har nått en rekordnotering och känna att byxorna är för små. Men jag tycker inte att du ska straffa dig utan unna dig snygga kläder som sitter bra. Det kan ju hända att det inte blir tillfälle att träna hårt och gå ner i vikt på hela nio månader. Jag håller tummarna!!!

    SvaraRadera
  3. Jag har också gått upp flera kilo efter det senaste årets behandlingar. Vet att det inte är roligt.

    Jag kände som sagt inte heller någonting vid rd 9, inte förrän omkring BIM kom några små symptom. Så än är det inte kört! Håller tummarna berghårt!

    Och fina du TACK!!! Du är så rar som orkar tänka på mig nu.

    Massor av kramar från en mycket lycklig tjej

    SvaraRadera
  4. Tack så jätte mycket! :)

    Sen vikten, likadant här.. Suck! Vet precis hur det känns, efter alla mina pergotime perioder och nu detta så är det mer än ett kilo plus..

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hej. Håller mina tummar för er här!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Jag håller tummarna för att du får ett fint plus nu till helgen!!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Tack för dina ord hos mig idag! Det är synd att man förblindas av det. I brevet vi fick stod det bara att ingen gick att frysa in. Och om man vill veta mer så får man ringa kliniken...
    Jag vill veta om de stannat i utvecklingen och dött, eller om de bara inte såg så fina ut att man ville frysa ner dem? Visste att detta var en chansning med blasto-odling. Men var naiv och tänkte om vi fick 5 till frysen vid 2 dagars odling, borde vi ju få någon vid långtidsodling...

    Jag hoppas på ett pluss för er i helgen! Å ett för mig också om en vecka.

    kram

    SvaraRadera