tisdag 21 juni 2011

besked...eller?

Jaha så var det dags för sanningens sekund...läkaren ringde prick 11.15 och jag kastade telefonen på mannen och sa bestämt att nu var det hans tur att få dåliga besked.
Han svarade och sa ja några ggr och tillslut jaha men då får vi se då, vi ses imogon...

När han la på insåg jag att jag hållit andan hela tiden så jag kippade lite efter luft innan jag frågade hur det gått.

Av fyra utplockade ägg var tre mogna....*suck*
Av de tre mogna äggen försökte de med två som inte gick att befrukta (tror vi hon sa inget om dem men han antog det)
Det tredje hade de lyckats befrukta vid den tiden men nu blir det till att vänta tills imorgon 11.30 innan vi vet om det delat sig som det ska, för det måste väl dela sig för att det ska gå att sätta tillbaka?!?!?

Så nu är det hopp och förtvivlan iallafall.... svårt att lägga allt sitt hopp till en stackars liten mini-fis som kanske inte alls orkar dela sig.

Så vi får se, det är fortsatt osäkert här och jag vill inte tänka positivt än...

Kram på er!

7 kommentarer:

  1. Vilken jobbig väntan vännen. Hoppas så jäkla mycket på ett superguldägg till er imorgon!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Har tänkt på er då och då under dagen och hållit tummarna. Bra att iaf ett ägg blev befruktat det kan ju som bekant räcka!
    Om embryon lever och frodas så delar de sig och antalet celler fördubblas alltså varje gång (ungefär en gång per dygn tror jag). Det är det vi hoppas ert lilla mini-fis sysslar med nu! Fortsätter tumhållningen!

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Hjälp. Vilken thriller! Och hur ska det då inte kännas för er när det blir karusell i min mage av detta. Mina varmaste lyckönskningar och så önskar jag att det fort får bli imorgon!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oh, jag håller tummarna stenhårt!!!

    SvaraRadera
  5. jo nog är det thriller alltid=) Skönt att nån annan håller tummarna för vi vågar inte ens det då vi inte vill bli besvikna... andra håller tummarna för att bebis ska stanna kvar, vi håller mest tummarna för att vi ska få nåt som får chansen att ens flytta in...!

    Kram och stort tack för er omtanke om ni visste vad det värmer!

    SvaraRadera
  6. Jag kan inte förstå maktlöshetskänslan att inte spermierna och äggen lyckas så bra tillsammans. Men å andra sidan så än fast vi alltid har bra resultat av embryos och många IVF-försök, så står jag här icke-gravid. Hittar ödet bara rätt så är det guldembryot som blir det bästa som ni får tillbaka imorgon. Hoppas och kramar tummarna jättehårt!!! Kram Kix

    SvaraRadera
  7. Hoppas att allt går bra idag!

    SvaraRadera