onsdag 22 juni 2011

En liten fis är på plats!

Vi fick glada besked av sjuksköterska M på kliniken, vår lilla fis hade kämpat väl under natten och delat sig till ett femcelligt embryo, vilket var kanon! Det var också fyra kärnor så långt hon kunde se och en liten till som kunde betyda början till en ny delning.

Det känns fantastiskt att vi nu har en liten att hoppas på men vi försöker att inte läsa in så mycket utan vara glada denna gång att vi överhuvudtaget fick något tillbaka.

Vi siktar ändå på Falun i höst och som om inte glädjen var stor nog med lillefis så ringde skolan jag varit på intervju hos och erbjöd mig en fast tjänst i höst! Jag gick till och med förhandla upp lönen lite utifrån vad de erbjöd mig:)

Så denna dag kommer vi länge att minnas, igår firade vi 1 månad som gifta och detta var verkligen pricken över i.

Nästa vecka ska jag ta med mannen på juni månads dejt som jag ansvarar för, vi fick en egengjord bok av vår toastmaster där han gjort en hel Högskolekurs av vårt äktenskap och för att kunna stämpla godkänt betyg ska vi första året varje månad turas om att ta ut varandra på en speciell dejt. Så nästa vecka kör jag junis dejt, vad det blir ska ni få se sen:)

Tack för era hållna tummar de hjälpte oss iallafall ett stort steg på vägen!!!!!

Utan er alla här vore livet mycket tråkigare:)

Kramar


- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

  1. Åh, vad glad jag blir för att ni fått en liten fis! :D Och GRATTIS även till det nya jobbet. Underbart med fast tjänst. Ibland blir livet bara som man önskar, särskilt när man länge strävat i uppförsbacke. Plötsligt händer det, så att säga. Kramkram!

    SvaraRadera
  2. Hurra! Så skönt då kanske det värsta är gjort nu, hoppas! :) Och jobberbjudande också, det här blir nog er lyckodag! :)

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Jaaa... så bra! Grattis och lycka till.... med allt som går din väg idag! :)

    SvaraRadera
  4. Wihoooooo! Å så glad jag blir! Ett litet frö av hopp som jag innerligt önskar ska slå rot och fortsätta att växa mer er.
    Grattis till jobbet. Skönt att det löste sig redan nu. Varmt lycka till!

    SvaraRadera
  5. Jaaaaa! Vad roligt! Dubbelgrattis :) Jag håller självklart tummarna för guldägget.
    Kramar!

    SvaraRadera