torsdag 16 juni 2011

Jodå!

Det blir ÄP måndag morgon i Umeå, tydligen tyckte de att vi kunde köra iallafall. Känns skönt att få köra och jag hoppas verkligen att resultatet blir bättre än förra gången, vill så gärna få tillbaka nåt och få tänka tanken att det skulle kunna lyckas...

Mitt dilemma är just nu hur jag ska kunna vara borta från jobbet utan att måsta ljuga så förbaskat, kan inte via min chef få till några dagars ledighet för då tvingar hon mig att ta ut mina få semesterdagar som jag har och de vill jag spara tills jag slutar den 22:a juli. Mitt andra alternativ är då att berätta för mina arbetskamrater hur allt ligger till och att jag måste vara borta måndag och ev ons tors och då hoppas att de erbjuder sig att lösa allt med personal hit och dit. Det tredje är helt enkelt att jag får sjukskriva mig måndag-torsdag eftersom det inte är så lätt att jobba tisdagen, då kan vi också stanna i Umeå om vi inte vill åka emellan. Men jag har dåligt samvete redan nu och vet inte alls hur jag ska göra.....
Kan ni hjälpa mig med er expertis?=)
Hur skulle ni ha gjort?!!!???

Tack för era hållna tummar!!!

Kramar

15 kommentarer:

  1. Sjukskriv dig! Barnlöshet klassas ju som en sjukdom.. Hoppas att allt går bra :)

    SvaraRadera
  2. Jag säger också: Sjukskriv dig! Det är inte ditt problem att lösa personalfrågan. Ditt fokus är att bli gravid. Inget dåligt samvete!!! KRAM

    SvaraRadera
  3. Sjukskriv dig. Har själv gjort det vid några försök. Har också haft dåligt samvete men det har jag inte längre. Det är ingen som tackar dig. Tänk på dig själv. Det är viktigast! Lycka till. Kram

    SvaraRadera
  4. Tack fina ni!!!! Det känns skönt att ni tänker lite likadant:)

    kramar

    SvaraRadera
  5. Tänk inte på jobbet. Sjukskriv dig och tänk på dig själv istället. Inte ska du behöva ta ut tex semesterdagar. En ivf är knappast en semester...

    Lycka till på måndag.

    SvaraRadera
  6. ja, sjukskriv dej. ÄP och insättning har egna diagnoser som de flesta atbetsplaser accepterar. Jag har inte berättat varför jag är borta- det ska de skita i. Att man har läkarintyg räcker. Nu gäller det att vara självisk och göra allt så att du mår bra och kan vila. Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Jag är rungande överrens med de andra - anmäl dig sjuk! Lycka till. Spark i baken. Kram Kix

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att det blir av! Om du inte har lust att berätta för alla så tycker jag som de andra, sjukskriv dig så att ni kan stanna kvar och ta det lugnt.
    Lycka till och kramar i massor!

    SvaraRadera
  9. jag har sjukskivit mig vid mina två ÄP. Jag vill inte berätta för nån på jobbet och att ta semester kräver ju ändå att det ska vara lämpligt att göra mht hur mkt det är på jobbet och så. Exakt dag för ÄP får man ju oftast veta bara några dagar innan coh då är det ju väldigt kort varsel att ta semester och kan både göra kollegor lite småputta + att då måste man ju ljuga ihop nåt man ska göra på sin semester som man tar helt plötsligt. Blir för mkt lögner att hålla i huvudet... Så sjukskrivning är ju det enda sättet att "ovillkorligen" slippa jobba - de kan ju inte säga tyvärr det passar inte nu, du får vara sjuk en annan gång. Dessutom så ÄR man ju sjuk, jag har ont i magen och kan knappt röra mig efter ÄP. Sen när man (förhoppningsvis!!!) ska på återföring två dagar efter ÄP så måste man ju också vara borta från jobbet iaf några timmar, och det blir bara hattigt. Nu sist sjukskrev jag mig tre dagar alltså, det var skönt att kunna vila hemma och undvika att få panik-ont efter ÄP, svullnaden i äggstockarna lägger sig ju mkt fortare ju mer stilla man är. Vi fick ju inte heller tillbaka något i vårt första försök pga för dålig delning. Nu sist fick jag dock ett fint embryo tillbaka, men inget till frysen. Dock blödning en vecka efter ET - men ändå en sådan lättnad att det inte blev samma icke-resultat som sist. Önskar er all lycka. Kramar A.

    SvaraRadera
  10. Vad roligt att det blir äggplock! Håller med de andra tjejerna att du ska sjukskriva dig, du kommer behöva ta det lugnt ändå!
    Lycka till med äggplocket, håller tummarna!
    kram

    SvaraRadera
  11. Så skönt att ni får köra ändå! Jag har tagit sem. dagar när vi har varit borta men det är ju egentligen dumt. Chefen och de flesta på mitt/våra jobb vet redan och då blir allt förstås mycket lättare.

    Lycka till!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Grattis till äggplock! Gör det som känns bäst i maggropen. Jag sjukskrev mig vid mina tidigare ÄP och kommer att gladeligen att göra det vid nästa. Läkarna har ju faktiskt sagt att jag inte får jobba då vilket innebär att jag har rätt att vara sjukskriven.

    SvaraRadera
  13. Åh, va spännande att ni ska på äggplock på måndag, håller alla tummar o tår att denna gången ska bli eran. HOPPAS!!!

    Många varma kramar

    SvaraRadera