måndag 13 juni 2011

Nyklippt och dyngsur

Så var det fina sommarvädret borta för denna gång, 28 grader och sol igår byttes idag till 12 grader och spöregn.......
HELA dagen.....

Nåja inte sura ihop för det, bara inte regnet pissar på oss imorn mellan 9 och 11 för då ska mina älskade små 6-åringar ha sin skolavslutning och jag vill inte stå med 22 dyngsura uppklädda barn då det kan vara så mycket bättre!

Nu sitter jag på bussen hem efter att ha klippt bort nästan hela min kalufs :) det var så sjukt långt och slitet och jag stod ut eftersom jag skulle ha långt på bröllopet men nu är det strax ovanför axlarna:) känns fantastiskt !


Idag tar jag spruta nr 6 i ordningen och var även och lämnade blodprov imorse .
Vägde innan positivt mot negativt om vart jag skulle lämna.

På vårdcentralen där jag bor;
-försökte de övertyga mig om att jag behövde 2 prover, ett att skicka till Umeå och ett till H-sand vilket jag visste inte stämde.
-de skickade inte provet åt mig utan det fick jag själv göra.
-de var snorkiga och allmänt korkade.

På Sundsvalls sjukhus drop in provtagning ;
-är de trevliga och kunniga
-går det snabbt att ta provet
-de vet vart det ska och skickar det åt mig.
-jag behöver inte boka tid utan kan bara åka dit när jag själv kan


Låter ju som ett ganska självklart val så ja jag gjorde vad ni tror och åkte innan jobbet med älsklingen till sjukhuset.
Det var bara det att ALLA andra i hela stan tänkte likadant och åkte dit precis innan 08-snåret ...
Jag fick nr 27 i kön....jippie..
Som tur var gick det rätt snabbt det var inte det som störde mig. det som störde mig var att 85% av alla som satt där var 70 år eller äldre!!!! Och då gör dessa människor inget speciellt på dagarna !!!! Varför måste de promt vara där samtidigt som mig?

Så inför onsdagens blodprov tänker jag byta taktik (inte provtagningsställe sjukhuset är fortfarande bäst) och så ska jag stå och ivrigt rycka första lappen 07.20 så jag kommer in så fort de startar 08.00:) tävlingsnerven i mig kommer att vara rätt så nöjd!

Ikväll blir det till att slappa och innan det städa undan lite.
Det är trots allt inte kul att vandra runt i skit när man kan ha det rent och fräscht:)

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Undrar försynt vilken vårdcentral det gäller, men å andra sidan spelar det ingen roll. Jag går numer alltid till sjukhusets provtagning. Vårdcentralen har alltid ställt någon konstig fråga så jag har måsta tveka gällande klinikens instruktioner. Men till slut så har det gått bra, om man står på sig. Känner igen kön på provtagningen, jag försöker vara mycket tidig så jag kan ta en kölapp. Kram Kix

    SvaraRadera
  2. Det var på Alnö vårdcentral=)
    Nu i onsdags var jag där 07.20 och nummer 3 in till provtagning!!
    tjoho=)

    Kram

    SvaraRadera