tisdag 28 juni 2011

känslor åt olika håll

Har haft oerhörd sorg med mina närmaste bloggare här i området som alla har haft en riktigt tung vecka... Det ser inte ut att vara vi här i norr som haft turen med på vår sida... det gör ont i hjärtat och tårarna bränner bakom ögonlocken när jag tänker på hur de kämpat och nu får stå med tomma famnar och krossat hopp åter igen. Men skam den som ger sig, är det något vi kan här i norr så är det att vara tjurigt ihärdiga och tålmodiga, tycker ofta att vi är rätt positiva med... så härmed skickar jag all min kämparglöd och allt mitt hopp, för det behöver vi alla , det är bara att se framåt... Ni är fantastiska allihopa och vi SKA fixa detta!

Annars gläds jag åt solen och värmen, imorgon ska det bli en helt fantastiskt varm dag, kan bli uppåt 30 grader så turen är att jag slutar vid lunch så jag hinner hem och pressa...!!!
Vi är bjudna till ett par vi nyss lärt känna imorn (eller mannen känner killen sen lumpen) på middag, det blir trevligt, sen på torsdag kväll är det dags för teater med mamma och syster, resten av kvällarna i veckan är också uppbokade, men det är rätt skönt att slippa gå och vänta in mensen, den får bara komma när den behagar.

Annars ruvardag 7 imorgon... känner inget och har fortfarande inte en gnutta mer förhoppning på att det gått vägen... försvar? Ja kanske, men det är mitt naturliga sätt att hantera detta och det känns som det fungerar för mig, jag kan vara glad i vardagen iallafall och orkar inte fundera för mycket.

Kram på er i sommarsverige!

1 kommentar:

  1. Du är så härligt positiv. I love it! Lyckas alltid få mig på bättre humör och känna lite jävlar anamma (är det ett ord?!)

    Hoppas såklart att mensen inte kommer! Om du kopplar bort de tankarna så kan jag hoppas åt dig.
    Kramar i massor!

    SvaraRadera