lördag 4 juni 2011

Tankar om familjen

I detta nuet befinner jag mig i det sus efter det härliga bröllopet och känner mig så oerhört lyckligt lottad att ha funnit en så fantastisk människa att dela mitt liv med. Någon som känner mig utan och innan, någon jag kan vara mig själv med. Någon som kan tyda mina små tecken, vet när jag vill bli tröstad, vet när jag inte vill bli tröstad.

Självklart vet jag att den dagen vi får barn (här säger jag inte OM utan NÄR) så kommer vi måsta utkämpa en hel del duster om hur vi ska uppfostra våra barn, vi är ju trots allt två olika människor som är uppfostrade i olika familjer. Men jag tvivlar inte ett dugg på att vi kommer att hitta en gemensam väg som passar oss båda. Jag tror att vi respekterar och bryr oss om varandra så mycket vi bara kan och då känns det som att allt sånt kommer att lösa sig efter vägen.

Men på senaste tiden känns det som om att fler och fler familjer i vår närhet helt enkelt inte får till just detta och har helt olika uppfattningar om hur barnen ska uppfostras och hur deras eget förhållande ska ha för riktlinjer och uppoffringar. Det känns så oerhört tråkigt att se och jag kan bara hoppas att det inte händer oss. Jag tror ju ändå att alla har samma tanke när de gifter sig, skaffar barn osv, att de ska leva tillsammans hela livet, ändå är det så många som inte orkar kämpa, inser efter några år tillsammans att de helt enkelt inte fungerar så bra ihop. Det är så tråkigt, särskilt när barnen hamnar mitt emellan.
Nu är jag trots allt glad att några av mina närmaste hittat ett bättre liv och en tryggare tillvaro även om det innebär att de bara får ha sina barn varannan vecka, för misstolka mig inte, jag tycker inte heller att barn ska leva i en familj som är instabil och otrygg, då är det mycket bättre att bo med en glad mamma och pappa varannan vecka.

Jag har själv vuxit upp i ett hem med gifta föräldrar, vilket har varit fantastiskt även om de de 5 sista åren inte var särskilt mycket sams och mådde allmänt dåligt båda två. De skilde sig två år efter att jag flyttat hemifrån och hela den historien är något för sig som vi inte ska ta här nu, men jag vet iallafall att de förmodligen mår bättre på skilda håll även om det är väldigt tråkigt och jag gärna hade sett dem tillsammans.

Nog babbel om detta nu skiner solen och jag ska försöka få lite färg på min bleka kropp idag!!!!
Trots blåsten=)

Kramar!

1 kommentar:

  1. Jag råkade bli riktigt röd idag. Hoppas din bleka kropp är bättre omhändertagen än min under solen! :)

    SvaraRadera