söndag 13 mars 2011

Host och snörvel!

Fy tusan vad pissigt det är att bli såhär dunderförkyld...helt sjukt vad trött man blir huvudvärk och allt snor som liksom aldrig vill ta slut. Det är som att kroppen tar av snorresurser långt inifrån som man inte visste fanns...

Igår hade vi en lugn dag hemma med promenad på isen och lite städning här hemma, på kvällen var vi hos syster och hennes sambo samt min guddotter som nu är 15 månader för sushi, melodifestval och mys. Vi hade en mysig kväll trots att mina hostattacker hindrade mig från att mysa så länge som vi brukar!

Imorn är det fullt ös igen på jobbet, alla barn är tillbaka från sportlovet som varit (jag har ju jobbat sen vi kom tillbaka från Umeå) och jag är lite lätt omotiverad, jag blir lätt så när jag inte vet vad som väntar framöver, just nu varken på jobb eller privat. De ska dra in massor på den skolan jag jobbar och trots att jag  i sommar kommer att vara 36 dagar från att bli inlasad i kommunens system hjälper inte det när jag inte får vara kvar på skolan till hösten. Så då blir det nog till att söka nytt jobb, vad vet jag inte nu kanske inte ens ett lärarjobb. Det får framtiden utvisa!

Snart kommer älsklingen hem från sina föräldrar (jag har varit hemma och sovit) och några kompisar till oss  landar nog här på fika, tyvärr kommer jag inte att vara särkilt pigg men får le lite lätt ifrån soffan....=)

Ställde undan alla preparaten från IVF-försöket och kände att de får stå där tills vi vet mer om framtiden, hur vi ska göra, jag behöver inte dem framme som påminnelse det finns med mig dygnet runt iallafall.

Over and out

puss på er fina människor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar