onsdag 23 mars 2011

till bröllopet?

Tänkte fråga min mormor imorgon om hon har lust att hjälpa mig sticka en bolero som jag kan ha om det blåser kyliga vindar på bröllopsdagen, det är ju trots allt bara maj månad då och dessutom här i Norrland... Man vet aldrig hur vädret är då!!!!
Vad tror ni? Gillar denna då den är lite mer romantisk och gammaldags, lite i stil med brudklänningen från Alicia Eklöw. Hoppas hon kan fixa det på 2 månader men det borde hon =)



Nu är det dags för sängen, ska försöka att lägga mig med gott mod och förväntan på morgondagen. Snart helg juh, kan bara bli bra det. Vi ska försöka riva lite tapeter i ett av de mindre rummen , även tänkt som framtida barnrum. När jag stod och kikade in förut kunde jag inte låta bli att fundera på hur vi skulle fixa det om det är bäst att måla vitt eller sätta tapet, om vi vill göra om till mer barnvänligt längre fram.... Rummet är så perfekt och lagomt att det hugger till i hjärtat när jag ser framför mig den lilla sängen ,de små böckerna på en hylla, mysfåtöljen och en färgglad matta som bara passar i ett speciellt rum. Barnrummet.
Önskar och hoppas att vi får använda det till det vi vill någon dag.

Kram och natti!

7 kommentarer:

  1. Åh den var ju jättefin. Tycker absolut du ska be din mormor att sticka den. Kommer att bli jättefint!

    Ang barnrummet så har vi samma tankar. Vi vill fixa till det i sommar men man kan ju inte direkt inreda det som ett barnrum innan man har ett barn i magen... får nog bli någonting neutralt, kanske bara vitt så länge.

    Klart ni får använda det en dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Klart det blir ett barnrum ngngång, såklart det blir!! Dröm om framtiden...för det är eran framtid =)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att boleron är jättesöt! Jag hoppas att både du och jag får inreda våra extrarum till fina små barnrum någon gång!!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Först vill jag säga GRATTIS till Ert kommande bröllop! <3
    Och att den är verkligen jättefin den boleron :)
    Romantisk.

    Jag håller tummarna för Er att storken kommer efter bröllopet. :)

    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Tack snälla det ska bli fantastiskt;)
    och tack för hållna tummar! Håller dem tillbaka!!!
    kram kram!

    SvaraRadera