onsdag 9 mars 2011

Ledig dag och återhämtning

Idag har vi försökt att bara ta det lugnt, att hitta lugnet i oss själva och bara känna hoppet stiga lite.
Vi har varit inne i stan och bokat tid för älsklingens provning av bröllopskläder. Sedan en liten tur på Mio och Mediamarkt för att kika in lite möbler och dylikt. När vi kom hem lagade vi lite lunch sedan tog vi oss en promenad tillsammans, delvis under tystnad, delvis småpratande.

Känns inte som att det är så mycket vi kan älta kring detta, vi har frågor som vi kommer att ställa till kliniken i H-sand men själva kan vi inte göra så mycket. Jag har varit korkad nog att gå in på olika facebooksidor och bloggar, där lyckliga mammor och gravida klagar och har sig på diverse saker, det har idag gjort mig rasande så jag måste undvika det ett tag framöver.

I kväll har jag klätt om köksstolarna från brunt skinn på sitsen till vitt vaxtyg, jag tycker det blev helt ok, vi har också satt upp spegel och krokar i hallen samt nya sänglampor i sovrummet. Vi har känt att vi måste hålla oss lite sysselsatta för att tankarna inte ska gå åt fel håll, det finns inget att se tillbaka på bara framåt...

Imorn ska jag gå till jobbet, vi ska ha en liten friluftsdag med de få barn vi har på fritids så det blir en mjukstart vilket är riktigt skönt, två dagars jobb innan helg känns kanon.

Har varit dålig på att kommentera era bloggar men läser ändå vad som händer i era liv!!!!

Kram kram

3 kommentarer:

  1. När blir det bröllop? :]

    Bra med lugnt.. Hoppas ni får svar på kliniken & försök att koppla bort allt dåligt, hur svårt det än är.

    kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Du har en sån fantastiskt positivt inställning och det är ju jättebra! Ni kommer säkert att få bra svar av TF och IVF-kliniken. De har förmodligen redan en plan på vad som ska ändras tills nästa försök.

    Förstår det där med facebook också. Samma dag som ni fick det där hemska samtalet så deklarerade en studiekamrat att hon är gravid. Gick jättefort för henne (typ på bröllopsnatten) och det kändes så otroligt orättvist. Ibland är det bäst att bara hålla sig därifrån, iallafall tills man mår lite bättre.

    Hoppas ni har en tid hos TF snart så ni slipper gå och grubbla på era frågor länge.
    Stor kram!
    ettvanligtliv.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  3. Känner på mig att det är er tur nu. :)

    Åh, har du klätt om stolar du? Då behöver jag tips! Jag ska också göra det snart men börjar bli väldigt nervös. Jag är ingen fena när det gäller pyssel och särskilt inte pyssel som involverar tyg. :p Vad ska jag tänka på? Jag ska klä om både storlsrygg och sits, på mina nyinköpta gammeldags stolar. Vad ska man ha för tyg? Ett slitstarkt? Tacksam för svar! :)

    Kram!

    SvaraRadera