lördag 26 mars 2011

Lördag, taget beslut och sorg

Först och främst, välkommen som följare Tingeling!!! Kul att du hittat hit=)

Nu till det tråkigare...
Det är en del av vardagen att vara glad och sorgsen för alla fina bloggisar....Är jätteglad för er som plussat de senaste dagarna och önskar er ett stort lycka till!! Samtidigt är jag sorgsen och ledsen för Umamma2011 som inatt fått det otroligt tråkiga beskedet att inga hjärtslag längre hörs i magen. Kan inte föreställa mig hur det känns och skickar alla kramar jag kan uppbringa.... Det är inte en dag som går utan att man påminns om hur orättvist livet är, och jag förundras över vilken styrka människor kan ha. Sånt ger hopp om att det jämnar ut sig efter vägen, jag hoppas iallafall....

Vi har nu tagit beslutet att inte köra igång denna månad med långa behandlingen, det känns för stressigt att hinna med allt innan bröllopet och ha ett äggplock veckan innan att oroa sig över. Det vi istället beslutat oss för är att vänta in blödningen i slutet av april och räkna på den, förmodligen blir det då en kortbehandling så jag börjar injektioner i slutet på maj kanske runt bröllopet men det gör mindre. Då kan jag lugnt planera och förbereda och samtidigt längta efter att behandlingen ska starta igen. Dessutom om det skulle bli en möhippa (något jag inte fått några antydningar på än) så är det ju roligt att kunna dricka lite vin utan att oroa sig över hur det ska påverka behandlingen. Det känns skönt, kliniken var med på noterna och tyckte vi tänkte helt rätt. Så det kör vi på, vilket betyder att denna månad får jag kolla ÄL-stickor och prova på naturlig väg, inte särskilt troligt att det skulle lyckas men lite roligt ändå att få prova.

Idag skiner solen här uppe i norr och det är några minusgrader ute. Vi ska nog ta en prommis efter melodikrysset och sen under dagen skjutsa farmor till mataffären , säkert måste vi handla själva med.
Har hittat ett par sjukt snygga skor btw! Måste bara övertala min älskling att jag verkligen "behöver" dem för vi måste ju spara sjut nu inför bröllopet... typ alla pengar vi har=)

Ska visa er senare om jag "får" köpa dem=)

Ikväll vet vi inte än vad som händer, det får tiden idag utvisa!

Kram på er alla och en extra till er som behöver en...

2 kommentarer:

  1. Usch vilken tråkig nyhet om Umamma2011. Brr...

    Kul att ni kunde justera era planer så att ni ändå hinner göra IVF innan sommarledigheten. Själv hinner jag nog inte ett ytterligare IVF innan sommaren om nu denna skulle gå åt pipan. Känns lite jobbigt men egentligen behöver jag nog vila kroppen. Jag minns knappt när jag tränade senast...

    Hoppas att du blev ägare till de snygga skorna! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag håller förresten tummarna för att ni inte ens behöver göra IVF nr 2!

    SvaraRadera