tisdag 29 mars 2011

Diet någon?

Fick smått panik idag när jag insåg att det är mindre än två månader kvar till bröllopet och jag skulle verkligen behöva tappa några välbehövliga kilon.
Körde ju första löppasset på evigheter i söndags och har knappt kunnat gå ordentligt de två senaste dagarna.... Visserligen kommer det säkert hjälpa att ta sig ut och springa några ggr i veckan men det är ju även kosten som måste tas med i beräkningarna...

Jag är nämnligen den största godis- och snackråttan i världen, jag kan HELT OMÖJLIGT vara utan i mer än några dagar åt gången, helgerna är det tokfrosseri som gäller. Det är ett under att jag inte har gått upp massa kilon som jag går an.

Vet bara inte hur jag ska bära mig åt riktigt, nån som har en ide? Tips mottages tacksamt!!!!

Beställde även små presentaskar idag på E-bay ska bli spännande att se hur de ser ut:)

Nu väntar jag på att älsklingen ska komma och lägga sig med sina kalla fötter i sängen , det är både det bästa och det värsta jag vet.

Godnatt kära ni!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

  1. Tjohej....ja brukar värma mina isande fötter på sambo o han går alltid med på det fast han ser VÄLIGT besvärad ut höhö =)
    Ja anv viktklubb på aftonbladet men det är ju ingen snabb metod, smoothies brukar ja byta ut lunch/middag till(200kalorier) när ja vill gå ner lite snabbare eller när ja vill frossa i godis o spara mina kalorier till det på kvällen.
    Krams

    SvaraRadera
  2. Skulle föreslå Xtravaganza (påsar) men eftersom du verkar vara ett lika stort godis och snacksfreak som jag är så kommer du nog inte att gilla den idén särskilt mycket.

    Mitt bästa tips är därför att du bestämmer en tid och dag, tar på dig lurarna med din favoritmusik (gärna något med fart i) och går/cyklar en viss förbestämd sträcka. Det är faktiskt jätteskönt när man kommit igång. Rekomenderar en tur kring selångersån :)

    Eller så åker du till Sidsjön och börjar träna karate med mig ;D

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen=) Ska absolut fixa en bra spellista till telefonen så jag kan köra mitt löparprogram till det, sen kan smoothies 1 ggn per dag ist för måltid vara en rätt så bra grej, äter ju alltid lunch på skolan men middag skulle jag lätt kunna avvara...=)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det som fungerat för mig är, löpning 3 ggr/vecka. Inte för mycket/för länge de första veckorna om man är en ovan löpare. Ett tips är att köra två gå/löparpass de två första passen i veckan och ett långpass sista gången varje vecka. Fördelen med att gå en eller två minuter och däremellan springa 5-10 minuter är att man orkar vara ute en längre tid vilket ökar kaloriförbrukningen!!

    Istället för kvällsfika dricker jag en smothie baserad på lättmjölk, frysta hallon, en banan och kakao. Tro mig, godissuget försvinner!! =)

    I övrigt hoppar jag helt över smör till mackor, väljer lättare pålägg, minskar på pasta och potatis och äter rejält sallad och protein istället.

    Ja det var några tips från mig, men det gäller att hitta sätt som fungerar för dig som person! Lycka till!!!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med föregående skrivare, löpning är det bästa! Men ärligt talat, jag är nog egentligen bäst på att ge råd om vilka godissorter som är bäst att frossa i... :):)

    Om jag inte mins fel är det den 21 maj ni gifter er. Då har jag och maken bröllopsdag, vi gifte oss den 21 maj 2009. En mycket bra dag för bröllop :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh så härligt charlotte!!! Hoppas på finväder dådå:)
    kramar

    SvaraRadera